  • Data: 2015-08-31 21:17:15
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-31 o 19:02, Piotr Wyderski pisze:

    > No ale to w końcu co ma zrobić? Zainstalować, skonfigurować, czy
    > używać? Bo z pierwszymi dwiema rzeczami powinien sobie poradzić,
    > to tylko kwestia czasu, ale po co od razu ma używać?

    Miałby używać, jeśli szef zleciłby mu takie zadanie. Może sobie go nie
    lubić, ale to tak jakby kierowca najmując się do pracy powiedział, że on
    będzie jeździł Nissanem GTR, ale na Kia Ceed się nie zgadza.
    Nie chodzi więc o to po co ale o to czy jest do tego zawodowo przygotowany.

    > Ja jestem informatykiem zawodowym, zajmuję się głównie programowaniem
    > niskopoziomowym kodu dla instytucji finansowych, w tym w oparciu
    > o obliczenia na kartach graficznych, ale myśl o używaniu Linuksa,
    > zwłaszcza w domu, zdecydowanie przekracza moje potrzeby w dziedzinie
    > sadomasochizmu. W pracy mam dostatecznie dużo grepowania gzipów i nie
    > umiałbym z czystym sumieniem polecić komukolwiek tego systemu tam,
    > gdzie liczy się wygoda. Co innego serwer, co innego system wbudowany
    > w router, ale desktop -- apage!

    No i nikt ci nie będzie w domu zmuszał do jeżdżenia Ceedem jeśli wolisz
    Nisaana. Przecież nie próbuję nikogo ewangelizować do domowego używania
    linuksa. Ani BSD czy Solarisa.

    Ja mam teraz przy biurku włączone: jeden desktop z windowsem, dwa
    embedded microITX z linuksem i laptopa w windowsem. Na wszystkich naraz
    pracuję. No prawie. Jeden embedded to serwer samby. Ale czasami muszę
    włączyć na desktopie Kubuntu, bo (jak już tu pisałem) ISE - środowisko
    Xilinxa do FPGA dużo lepiej działa na linuksie 64 niż na W8.1 64. Nie
    wiem czemu ten linuks to apage? Jak jestem na linuksie to mam te same
    profile TB i FF, co na windowsie i w niczym nie czuję się gorzej.
    No dobra jak skończę pracować i chcę postrzelać to przechodzę na Win.
    Chociaż syn mówi, że CS GO na steamie pod linuksem działa nie gorzej niż
    na windowsie.

    --
    pozdrawiam
    MD