  • Data: 2015-08-31 21:47:19
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Mario wrote:

    > Miałby używać, jeśli szef zleciłby mu takie zadanie.

    I dokładnie w taki sposób go używa(my). Linuks to jeden z naszych
    systemów docelowych i codziennie zachodzi kilkukrotna potrzeba
    skorzystania z niego. Dawka wystarczająca, by się po pracy trzymać
    od niego z daleka. Co i tak jest niczym przy wysłańcu piekieł
    o nazwie AIX na mainframe.

    > Nie chodzi więc o to po co ale o to czy jest do tego zawodowo przygotowany.

    Ale on do tego nie musi być informatykiem. Posługiwanie się
    systemami uniksowymi to nie jest żadna specjalistyczna wiedza
    i spokojnie poradzi sobie z tym zdeterminowany fizyk czy inny
    elektronik. Na informatyce UWr Linuks, w tym jego stawianie, był
    nauczany na kursie o nazwie "Kurs Linuksa". Nieobowiązkowym,
    spokojnie dało się skończyć studia bez potrzeby zapoznawania się
    z nim. Co mało kto robił, bo dla osób, które nie trafiły na studia
    przez przypadek, kursy w ogólności były źródłem łatwych piątek
    w indeksie. To naprawdę jest *tylko* narzędzie. Jedno z wielu.

    > No i nikt ci nie będzie w domu zmuszał do jeżdżenia Ceedem jeśli wolisz
    > Nisaana. Przecież nie próbuję nikogo ewangelizować do domowego używania
    > linuksa. Ani BSD czy Solarisa.

    Takie odniosłem wrażenie, ale OK.

    > Ja mam teraz przy biurku włączone: jeden desktop z windowsem, dwa
    > embedded microITX z linuksem i laptopa w windowsem.

    A ja Windows 7 (z 8 korzystałem ~15 minut, potem z rozkoszą
    obserwowałem pasek postępu formatowania dysku) i SSH na taką
    półkę w serwerowni, której akurat potrzebuję. W tym na dziwności,
    których jest pewnie kilka w Polsce, bo akurat taki klient się trafił.

    > Nie wiem czemu ten linuks to apage?

    Bo się czuję jak bohater filmu "Powrót do przeszłości", a i
    specjalistyczne oprogramowanie mam głównie dla Windows.
    Tylko widzisz, dla mnie Linuks w pracy to nie jest system
    drugi z pary, tylko coś bliżej teleturnieju "Jeden z dziesięciu".
    A w domu chcę odpocząć.

    Pozdrawiam, Piotr