  • Data: 2015-08-31 23:56:25
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-31 o 21:47, Piotr Wyderski pisze:

    > Ale on do tego nie musi być informatykiem.

    Owszem, ale chodzi o coś odwrotnego. Że informatyk powinien potrafić to
    zrobić. Może nie od razu, bo musiałby zapoznać się z manualami. I nie
    chodzi akurat o linuksa, ale o dowolny inny system. Tak samo powinien
    móc się przestawić z jednego języka programowania na inny. Czy poznać
    nową bazę danych, której nie przerabiał na studiach.
    Ja sporo robię w automatyce. I nie wyobrażam sobie sytuacji, że znam
    programowanie sterowników Siemens i Schneider, ale odmówię napisania
    programu do Omrona czy Unitroniksa. Albo, że rzeźbię tylko w drabince i
    odmówię zlecenia, które wymaga napisania części kodu w SCL. Akurat mam
    tę swobodę, że jestem firmą 1DG i po prostu sobie przeliczę za ile
    opłaca mi się zlecenie wymagające dokupienia licencji na inny PLC i
    bycie mało wydajnym zanim poznam środowisko i sprzęt. A gdybym był
    pracodawcą to na pewno oczekiwałbym od pracownika - inżyniera gotowości
    do nauczenia się nowych narzędzi.

    Posługiwanie się
    > systemami uniksowymi to nie jest żadna specjalistyczna wiedza
    > i spokojnie poradzi sobie z tym zdeterminowany fizyk czy inny
    > elektronik.

    Jako fizyk i elektronik potwierdzam, ale nie sądzę żeby do tego była
    potrzebna jakaś determinacja.

    --
    pozdrawiam
    MD