  • 1. Data: 2024-06-28 15:13:06
    Temat: SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Eskaluję mą wojnę prowadzoną przeciwko krewniakom Założyciela -- chcę
    włączać osuszacz zdalnie bądź automagicznie, gdy w łazience wzrośnie
    wilgotność a drzwi łazienki będą otworzone itd... Zaś wyłączać, gdy
    w łazience nadmiernie wzrośnie temperatura (efekt uboczny suszenia)
    bądź drzwi łazienki zostaną zamknięte itd... (automagia włączania
    uwzględnia ,,nocną ciszę'', bo osuszacz hałasuje...)

    Drzwi łazienki muszą być otwarte w czasie pracy osuszacza z uwagi
    na niewydolność łazienkowego komina... (zamknięcie tychże drzwi
    skutkuje uszkodzeniem kominowego wentylatora i przeciążaniem
    osuszacza)

    Powyższe jest proste i częściowo (jeszcze drzwi łazienki, ale
    to jest łatwe i niezbyt kosztowne...) osiągnięte... Być może
    będą kolejne warunki włączania i wyłączania -- choćby nadmiar
    odprowadzanej wody... (to destylowana, więc raczej nie ma mowy
    o elektrolizach)

    -=-

    Potrzebny jest zwrotny kanał -- osuszacz posłusznie odbiera zewnętrzne
    (IR) bodźce, ale potrzebne jest także podglądanie efektów... Można
    pośrednio (temperatura i wilgotność w łazience są zdalnie widoczne
    via net) ale wolałbym bezpośrednio -- do czego chcę posłużyć się
    kamerką WiFi za kilka (przykładowo 7.99) pln...

    -=-

    Do tej pory ręcznie (pilotem) wyłączałem osuszacz, po czym włączałem
    go na parę minut, by przedmuchać niechłodzonym powietrzem to i owo
    w tymże osuszaczu -- czym chciałem zmniejszyć ryzyko korodowania
    elementów tegoż osuszacza i ryzyko rozwoju pleśni w tymże osuszaczu...
    (wykorzystuję uboczny efekt -- tuż po wyłączeniu suszenia nie można
    powrócić do suszenia przez parę minut, podczas których osuszacz
    jedynie przedmuchuje to i owo...)

    Automagia pozwala na łatwe uruchamianie (w różnych trybach -- także
    w trybie samego dmuchania) i wyłączanie osuszacza, ale *chyba* nie
    zezwala na wyłączenie osuszacza z ~dwuminutowym przedmuchiwaniem...
    Osuszacz zezwala na pełnogodzinne (1h, 2h itd. do 8h) opóźnienia
    (za dużo -- potrzebuję ~dwóch minut) zaś Tuya (SmartHome, SmartLife)
    *wg mnie* nie pozwala...

    -=-

    Czy jest jakiś prosty sposób nakłonienia Tuyi czy samego osuszacza
    do ~dwuminutowego przedmuchiwania wieńczącego suszenie?

    Może (; dmucham na zimne ;) tym przedmuchiwaniem? -- może tym sposobem
    nie zmniejszam ani ryzyka korodowania, ani ryzyka namnażania pleśni
    w osuszaczu a moje zabiegi są niepotrzebne?

    -=-

    Tuya/SmartLife dała nieocze_kiwany zysk -- ze smartfonu mogę wywalić
    apkę (pilota) kontrolującą (za sprawą IR) osuszacz... (smartfon ma
    nadajnik IR)

    -=-

    Może są tanie kamerki dedykowane Tuyi?
    (może przydadzą się także do innych zadań?)

    Zapewne są prze_różne osuszacze współpracujące z Tuyą, ale to (jak
    mniemam) spory (i plnowy, i organizacyjny) koszt, na który teraz
    ochoty nie mam...

    -=-

    Osuszacz grzeje i suszy łazienkę a zarazem suszy i chłodzi pokój...
    (same zyski -- elektrycznie opłacane)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2024-06-30 11:57:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 cze 2024 o 15:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Potrzebny jest zwrotny kanał -- osuszacz posłusznie odbiera zewnętrzne
    > (IR) bodźce, ale potrzebne jest także podglądanie efektów... Można

    Dałem zasilanie osuszacza poprzez (sterowany i widziany via WiFi i Tuyę)
    wyłącznik monitorujący pobór energii płynącej poprzez tenże wyłącznik.
    (wyłącznik jest wstawiony pomiędzy wtyczką osuszacza i ścienne gniazdo
    230V; są podobnie funkcjonujące kostki z przykręcanymi przewodami,
    które można wstawić do wnętrza osuszacza)

    Ten wyłącznik orientacyjnie pokazuje: prąd, moc, napięcie i łączną
    (od kiedy zliczaną? -- nie wiem) energię, więc można zrozumieć stan
    osuszacza zasilanego poprzez ten wyłącznik... Aby zmniejszyć ryzyko
    urucho_mienia hałaśliwego osuszacza nocą -- ów wyłącznik odcina
    zasilanie na noc... (i osuszaczowi zabroniłem uruchamiania się
    podczas nocy, i wyłącznikowi nakazałem odcinanie zasilania nocą,
    ale wyłącznik jest pewniejszy i łatwiejszy w kontrolowaniu)

    > pośrednio (temperatura i wilgotność w łazience są zdalnie widoczne

    To też dobry podgląd, choć efekty widać z opóźnieniem.

    > via net) ale wolałbym bezpośrednio -- do czego chcę posłużyć się
    > kamerką WiFi za kilka (przykładowo 7.99) pln...

    Kamerki nieco potaniały -- ciekawe, jak z jakością obrazu...

> [...]

    > (wykorzystuję uboczny efekt -- tuż po wyłączeniu suszenia nie można
    > powrócić do suszenia przez parę minut, podczas których osuszacz

    I chętnie tak bym czynił nadal -- choć być może moje zabiegi
    są niepotrzebne.

> [...]
    > Osuszacz zezwala na pełnogodzinne (1h, 2h itd. do 8h) opóźnienia
    > (za dużo -- potrzebuję ~dwóch minut) zaś Tuya (SmartHome, SmartLife)

    Można złożyć wiele czynności, można dać czasowe opóźnienia
    itd. -- wg mnie na nic te zabiegi...

    -=-

    Wyłącznik jest pewniejszy niż osuszacz...

    Zła grupa? -- być może...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s