  • 1. Data: 2024-06-27 10:59:21
    Temat: Głośnik piezoelektryczny
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Kupiłem se piezoelektryczny głośnik, Dibeisi F32. Przez niedopatrzenie,
    miał być dynamiczny. Robię pewne ustrojstwo do tępienia robali. Czy ktoś
    podpowie jak tego użyć? W danych powiadają niestworzone rzeczy,
    impedance 8 om, moc 100 (50) W. Na obrazku mam wyraźnie zaznaczoną
    biegunowość przy podłączaniu do wzmacniacza, tylko hgw. czego
    biegunowość. Może toto wymaga wstępnej polaryzacji stałym napięciem?
    Tylko jakim?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2024-06-27 11:56:15
    Temat: Re: Głośnik piezoelektryczny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 10:59:21 +0200, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > biegunowość przy podłączaniu do wzmacniacza, tylko hgw. czego
    > biegunowość. Może toto wymaga wstępnej polaryzacji stałym napięciem?

    Biegun moze być potrzebny do prawidłowego fazowania zestawu głośników.

    8 om brzmi sensownie - na tyle wzmacniacze projektowane.
    Ciekawe przy jakiej częstotliwości.

    Podłacz generator czy inne słabe źródło - powinieneś coś usłyszeć, a
    nic nie spalisz.

    J.

  • 3. Data: 2024-06-27 12:39:29
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > biegunowość przy podłączaniu do wzmacniacza, tylko hgw. czego
    > biegunowość. Może toto wymaga wstępnej polaryzacji stałym napięciem?

    To głośnik WYSOKOTONOWY. Podłącz go przez kondzia 1mikro do wzmacniacza,
    bo go spalisz. On nie lubi dużego prądu, woli napięcie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-06-27 13:10:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    > biegunowość przy podłączaniu do wzmacniacza, tylko hgw. czego
    > biegunowość. Może toto wymaga wstępnej polaryzacji stałym napięciem?

    Moc głośnika wysokotonowego jest podawana w dziwny sposób. To jest moc
    zestawu, do którego głośnik jest przeznaczony. Przy RMS zestawu równemu
    50 chińskich watów możesz liczyć na jakieś 2W.
    Nawet jeśli go spieprzysz, stracisz osiem złotych. Nie zbankrutujesz.

    P.P.