  • 1. Data: 2024-07-05 11:52:45
    Temat: Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 30 Jun 2024 09:46:13 +0200, Myjk

> [...]
    > albo
    > https://zapodaj.net/images/afb81cabd5ea9.jpg
    > etc.
    >
    > Miałem to lepić od zera ale czasu nie mam aby zgłębiać temat,
    > chciałbym kupić jakiegoś gotowca. Znalazłem takie coś u chińczyka:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005004841700407.html
    > https://pl.aliexpress.com/item/1005006144075156.html
    >
    > Myślicie że warto i czy to spełni moje zapotrzebowanie na sterowanie
    > zaworami w korelacji z mierzeniem temperatur (bo od tego oczywiście
    > będzie zależeć który zawór otworzyć a który zamknąć) oraz ew. pompami?

    https://zapodaj.net/images/81a5a5b93d81b.jpg

    Wyklarowało się, a tu cisza, nikt nie poradzi odnośnie sterowania?
    To FUT na pmelektronika.

    PS. W międzyczasie pompa ciepła przestała grzać, bo się chyba wymiennik
    usyfił jakimś szlamem zassanym z bufora (który 4 lata stał niemieszany)
    bo delta na wyjściu dochodzi do 15K. Będę musiał zrobić płukankę. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 2. Data: 2024-07-05 12:56:50
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 05.07.2024 o 11:52, Myjk pisze:
> [...]
    > usyfił jakimś szlamem zassanym z bufora (który 4 lata stał niemieszany)
    > bo delta na wyjściu dochodzi do 15K. Będę musiał zrobić płukankę. :/
    Nie piszesz ile i jakich wejść i wyjść potrzebujesz.
    To może zaproponuję coś Polskiego:
    https://e-tronix.eu/programowalny-sterownik-uniwersa
    lny-su-1-2/
    lub
    https://e-tronix.eu/programowalny-sterownik-uniwersa
    lny-su-1-5/

  • 3. Data: 2024-07-05 17:05:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Jul 2024 12:56:50 +0200, pytajacy

    > Nie piszesz ile i jakich wejść i wyjść potrzebujesz.
    > To może zaproponuję coś Polskiego:

    Istotnie, przepraszam. Jest 8 elektrozaworów,
    6 pomp obiegowych (czyli 14 przekaźników potrzeba,
    choć tak sobie myślę że może by się udało część spiąć
    i zmniejszyć ilość przekaźników) i 6 termometrów od
    których ma zależeć konkretna nastawa.

    Te, widzę, mają tylko 2 termometry. :(

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2024-07-05 18:33:43
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 05.07.2024 o 17:05, Myjk pisze:
> [...]
    > choć tak sobie myślę że może by się udało część spiąć
    > i zmniejszyć ilość przekaźników) i 6 termometrów od

    To dwa takie sterowniki, działające niezależnie lub spiąć je przez
    RS232/485. Pod wejścia analogowe 0..10V przez odpowiedni konwerter
    (PT100/0..10V) możesz wpiąć dodatkowe czujniki temperatury i daje to
    wtedy 8 temperatur, 16 wyjść cyfrowych.
    Nie namawiam, podaję tylko przykładowe rozwiązanie...