  • Data: 2015-09-01 12:53:55
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    bartekltg wrote:

    > Z opisaem problemów z użyciem linuxa.

    No ale ja nie mam problemów z użyciem Linuksa. Jest dla mnie
    znacznie mniej wygodny niż Windows, a zwłaszcza Windows wzmocniony
    Cygwinem, ale to się sprowadza tylko do kwestii trudnodefiniowalnej
    wygody, a nie trudności natury technicznej. Jedyny prawdziwy znany
    mi problem z Linuksem to (nie)dostępność sterowników dla nowych urządzeń,
    co się zdarza, m.in. w dziedzinie nowoczesnych kart graficznych.
    Na Windows się nie zdarza, a przynajmniej nie w tę stronę: tam z
    kolei jest problem ze sterownikiem dla sprzętu sprzed miliona lat.

    > Sprzed 20 lat. Na dystrybucjach przeznaczonych
    > pod serwer.

    To niezupełnie prawda, ale trochę racji masz: z Linuksem
    desktopowym drogi ostatecznie rozeszły się nam w okolicach
    roku 2000, a serwerowych używam codziennie do dzisiaj.
    Jak wygląda sprawa desktopu dziś mnie niespecjalnie interesuje,
    bo się przyzwyczaiłem do innego środowiska i nie widzę żadnego
    powodu tych przyzwyczajeń zmieniać.

    > Ale tu nie chodzi o te dwie stówy, tylko o rozprzestrzeniani mitów,
    > że linuks nie nadaje się na system desktopowy.

    A czemu się ma nie nadawać? Kwestia krzywej uczenia, więc ściślej:
    nadawać dla kogo? Dla osoby z wykształceniem okołotechnicznym, czy
    dla laika? Jak się TERAZ w desktopowym Linuksie np. nagrywa płytkę
    ze zdjęciami? A jak się te zdjęcia zgrywa z aparatu Canon z
    automatycznym sortowaniem do katalogów docelowych po dacie?
    Na Windows to są dwa kliknięcia, a robiąca co trzeba aplikacja
    do aparatu była na płytce CD. Tato umie takie rzeczy zrobić
    na Windows -- czy na współczesnym Linuksie też równie łatwo
    poradzi sobie ze zdjęciami wnuczki, bez serii mountów, ejectów
    i fajnego skryptu w Pytonie? Jeśli tak, to bardzo się cieszę.

    > ale to trzeba doklikać się do panelu
    > sterowania:) ale facebooka otworzy, film puści.

    A płytę nagra? Pytam, bo nie wiem...

    > Większość nie wie, co to znaczy zgreepować gzipa (w tym ja,
    > wiem co to greep, wiem co to gzip, ale żeby to łączyć...

    Nie ja to niestety wymyśliłem, ale idealnie oddaje mentalność pewnej
    grupy ludzi. Ja tylko wymyśliłem dysguglię... ;-)

    > BTW. Ja za to podobne odczucia mam do cygwina, kiedyś
    > próbowałem tego użyć, koszmar.
    > ;-)

    Koszmar to przeżyjesz próbując sprzedać jakąś aplikację napisaną
    pod Cygwinem. Zobaczysz wtedy, co to jest free software w rozumieniu
    RedHat, Inc. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr