  • 1. Data: 2024-06-26 23:16:20
    Temat: czas na emeryturę i EB
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Wielkimi krokami zbliża się 30 lat pracy (w branży ;)

    Pobuszowałem wstępnie po stronie ZUS i z tego co zrozumiałem wolnoć
    Tomku w swoim domku. Można przestać pracować kiedy sie chce a emerytura
    zostanie obliczona z tych 30 lat. Jest tam jakaś prognoza 2600zł.

    Tylko trzeba sobie opłacać ubezpieczenie NFZ.

    I dopiero teraz na spokojnie zająć się niedokończonymi konstrukcjami
    które leżą na strychu ;)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 2. Data: 2024-06-27 02:13:19
    Temat: Re: czas na emeryturę i EB
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

> [...]
    > Tomku w swoim domku. Można przestać pracować kiedy sie chce a emerytura
    > zostanie obliczona z tych 30 lat. Jest tam jakaś prognoza 2600zł.

    Daj link, ciekawe ile ja już wypracowałem (przez 20 lat).

    --
    Myśliwy poszedł na polowanie i zobaczył zająca. Podszedł na 50 metrów,
    przymierzył, strzelił. Dym się rozwiał, zając dalej siedzi. Podszedł na

  • 3. Data: 2024-06-27 08:05:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3d5d39b6-9db5-4ddf-b57c-b9cee7b9f560@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Daj link, ciekawe ile ja już wypracowałem (przez 20 lat).

    zapomniałem link :)

    gdzieś tu trzeba szukać i być wytrwałym
    chyba trzeba też konto założyć

    https://www.zus.pl/portal/logowanie.npi?jezyk=pl

    stary manual

    https://www.zus.pl/portal/pomoc/index.html?kub0006.h
    tml

    --
    Piter

    # azyl starych koni

  • 4. Data: 2024-06-27 08:23:00
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    W dniu 26.06.2024 o 23:16, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Tylko trzeba sobie opłacać ubezpieczenie NFZ.
    >
    > I dopiero teraz na spokojnie zająć się niedokończonymi konstrukcjami

    A masz już w tej prognozie uwzględniony 2023 rok?

    Robert

  • 5. Data: 2024-06-27 08:27:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5j0g3$dg2$1@news.chmurka.net>
    user pytajacy pisze tak:

    > A masz już w tej prognozie uwzględniony 2023 rok?

    chłopy nie pamiętam

    zajrzałem zobaczyłem, że więcej niż 1300zł
    i zamknąłem

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-06-27 11:06:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 22:16:20 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > Tomku w swoim domku. Można przestać pracować kiedy sie chce a emerytura
    > zostanie obliczona z tych 30 lat. Jest tam jakaś prognoza 2600zł.

    Ale co - można przejsc na emeryturę po 30 latach pracy?

    > Tylko trzeba sobie opłacać ubezpieczenie NFZ.
    >
    > I dopiero teraz na spokojnie zająć się niedokończonymi konstrukcjami
    > które leżą na strychu ;)

    Obawiam się, że za 2600 trudno będzie przeżyć.
    A ta składka na NFZ to ile - 699 zl ?

    J.

  • 7. Data: 2024-06-27 11:23:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:w0a2g97b1n70.1iswekxvduzy9.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ale co - można przejsc na emeryturę po 30 latach pracy?

    Nie przejść. Można przestać pracować, jeśli uznasz że już zarobiłeś
    tyle że nie ma sensu chodzić do pracy. No chyba ze przodkowie dozywali
    90 lat to kasa moze sie skonczyc przed czasem powołania do domu Pana.

    Wygląda na to, że ze strony ZUS nie ma minusów niepracowania
    tzn przymusu solidarnego wypracowywania zysku na przyszłych emerytów.

    nom coś chyba ;/

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 8. Data: 2024-06-27 11:51:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 10:23:07 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > Wygląda na to, że ze strony ZUS nie ma minusów niepracowania
    > tzn przymusu solidarnego wypracowywania zysku na przyszłych emerytów.

    Nigdy nie było przymusu pracy, moze z wyjątkiem PRL Jaruzelskiego, i
    wczesniej SP.

    Tylko że teraz emerytura liczona tak, ze sumuje się ile wpłaciłeś,
    rewaloryzuje, dzieli przez przewidywaną długość życia, i masz kwotę
    emerytury.
    Nie pracujesz, nie wpłacasz składek, to potem emerytura malutka.
    Rekordzistki dostają coś koło złotówki, ale to chyba nieprawda, bo są
    jakies minima.

    Trzeba było zostac policjantem, oni dostają pełną emeryturę gdzieś po
    28 latach służby.

    Jak pracowałes, to ci przez rok przysługuje zasiłek dla bezrobotnych,
    i pokrywają też składkę NFZ, ale nie wiem jak długo.

    > nom coś chyba ;/

    No to zostaje 1900. Albo mniej, jesli od tego 2600 to jeszcze podatek,
    choc Tusk obiecywał podnieść kwoty wolne.
    A tu żywność droga, węgiel drogi, gaz drogi, czynsz w mieszkaniu drogi

    J.

  • 9. Data: 2024-06-27 12:27:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:7elty4w7hkpf$.1jl20a0q23q1d$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > Nie pracujesz, nie wpłacasz składek, to potem emerytura malutka.
    > Rekordzistki dostają coś koło złotówki, ale to chyba nieprawda, bo są

    czyli ta prognoza może się popsuć?
    na stronie raczej jasno było napisane

    teraz 2600zł, praca do 65 lat czy tam 67lat 3600zł

    > Trzeba było zostac policjantem, oni dostają pełną emeryturę gdzieś po
    > 28 latach służby.

    nie sposób dotknąć gówna i nie ubrudzić się.
    Resorty siłowe to nie moje klimaty.

    no chyba że policjantem w Londynie ;)

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 10. Data: 2024-06-27 13:03:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 27.06.2024 o 12:27, PiteR pisze:
    > in <news:7elty4w7hkpf$.1jl20a0q23q1d$.dlg@40tude.net>

    > czyli ta prognoza może się popsuć?
    > na stronie raczej jasno było napisane
    >
    > teraz 2600zł, praca do 65 lat czy tam 67lat 3600zł

    Brutto czy do wypłaty?
    Liczy się każdy rok pracy, 30 to niewiele. Ja pracowałem 48, mam 9k na
    rękę. Troszkę dorobię i nie narzekam.
    Stypendystą ZUS zostałem zaraz po pandemii, to bardzo obniżyło
    prognozowany okres przeżycia. Dzięki antyszczepionkowej propagandzie
    Jędraszewskiego entuzjastycznie wspomaganej przez partię rządząca wielu
    dziadków poszło do Bozi. Nie wiem, czy mam się z tego cieszyć, ale nie
    mogę powiedzieć, że było to niekorzystne dla mnie.

    P.P.