  • Data: 2015-09-01 11:30:44
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > I to właśnie świadczy o poziomie kształcenia na naszych uczelniach :(

    To jest istotny czynnik, ale nie jedyny. Pewien profesor powiedział
    kiedyś, że połowa studentów Uniwersytetu Jagielońskiego nie zasługuje
    na wycieczkę szkolną do tej uczelni i trochę prawdy w tym jest. Jak
    się uczelniom odebrało możliwość egzaminowania kandydatów i wszystko
    dzieje się w klimacie "każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem
    szczególnym dobrem narodu", to efekty musiały się
    pojawić. A że i na uczelniach zazwyczaj nie zostają ludzie
    najzdolniejsi, bo mają znacznie lepszą ofertę od przemysłu, to
    też nie pomaga. Ale nie chcę narzekać: mnie naprawdę szczerze
    i pozytywnie zadziwia fakt, że to *jeszcze* *jakoś* działa.

    > Dotyczy rzekomej łatwości nauki programowania.

    No bo sama nauka programowania, czy jak to nazywasz, kodowania,
    jest stosunkowo prosta. Języki programowania i ich biblioteki
    są specjalnie projektowane z taką myślą, aby były łatwe, bo to
    m.in. oznacza tańszych programistów i potencjalnie mniej błędów.
    Dlatego kursy narzędzi programistycznych na informatyce z konieczności
    prowadzone są, ale nie są szczególnie wysoko punktowane. Np. za moich
    czasów na UWr za kurs C "płacili" 3 punkty, a za tzw. zaawansowaną
    analizę matematyczną (tj. dość obszerny kurs analizy funkcji zmiennej
    zespolonej, równania różniczkowe i całkowanie do metody residuów
    włącznie, ale bez Fouriera) -- 9. Szło się więc na oba -- drugi
    po to, by się czegoś dowiedzieć, a na pierwszy po piątkę, która
    doskonale równoważyła średnią popsutą przez tę analizę. :-)

    Sztuka nie polega na programowaniu, tylko robieniu tego świadomie
    i tego maja nauczyć kilkuletnie studia. Z jakim efektem to robią,
    to już nie mnie oceniać, ale chyba nie najgorszym, skoro do Wrocławia
    nowe firmy informatyczne i oddziały IT m.in. banków walą drzwiami
    i oknami. I najlepsi idą tam, a nie na starszego tonerowago w jakimś
    Mein Bruder macht Puder... Różne ciekawe wynalazki też się zdarzają,
    ale od ich wyłapania jest rozmowa kwalifikacyjna.

    Pozdrawiam, Piotr