  • Data: 2015-09-01 11:53:07
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.08.2015 21:00, Piotr Wyderski wrote:

    > Ale z czym przesadzam?

    Z opisaem problemów z użyciem linuxa.

    > Opisuję tylko swoje obserwacje, w tym
    > doświadczenie osobiste.

    Sprzed 20 lat. Na dystrybucjach przeznaczonych
    pod serwer.

> [...]
    >
    > Linux chodzi na serwerze NAS, ale tam go praktycznie nie widać
    > -- udostępnia pliki po sambie i w weekend włączę mu FTP, bo właśnie
    > się pojawiła potrzeba.
    >
    > OIMW żaden z moich podwładnych Linuksa w domu nie ma, choć w razie
    > potrzeby umieliby napisać dla niego sterownik. Pamiętam nawet, że
    > mnie to zdziwiło. :)

    > Ja widzę różnicę. MS okienka są po prostu ładniejsze, ale de gustibus.
    > A i tak cała różnica między posiadaniem i nieposiadaniem Windows to
    > kwota mniejsza, niż para dobrych butów. Szkoda energii na dyskusję.

    Ale tu nie chodzi o te dwie stówy, tylko o rozprzestrzeniani mitów,
    że linuks nie nadaje się na system desktopowy. Jasne, arch
    czy slackware wymaga jakiegoś obeznania czy bycia pryszczatym
    nerdem podłączonym na stałe do forum, ale normalne dystrybucje,
    jak wspomniane ubuntu, działa i tyle. Posadzisz człowieka
    przed tym, pomarudzi, że krzyżyk nie pote stronie co zawsze
    i menu na górnym pasku, nie pasku aplikacjiu (na iOS się
    zapatrzyli; przestawialne, ale to trzeba doklikać się do panelu
    sterowania:) ale facebooka otworzy, film puści.

    Większość nie wie, co to znaczy zgreepować gzipa (w tym ja,
    wiem co to greep, wiem co to gzip, ale żeby to łączyć...
    poza naprawdę dużymi archiwami i tak (de)kompresuje okienkiem)
    Tak jak większość użytkowników windowsa w życiu nie odpaliła
    konsoli i nie wie, że lepiej power shella zainstalować.

    BTW. Ja za to podobne odczucia mam do cygwina, kiedyś
    próbowałem tego użyć, koszmar.
    ;-)

    pzdr
    bartekltg