  • 1. Data: 2024-07-10 08:28:32
    Temat: Elektryki są fajne :(
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Do momentu aż coś lub ktoś nie kopnie w dół auta, bo jak się okazuje
    osłona i ochrona akumulatorów to cienka blaszka aluminiowa którą łatwo
    wgnieść nawet z buta, a co za tym idzie tez uszkodził moduł.
    Na filmie widać dwa wgniecenia, prawdopodobnie po kamieniach, które
    uszkodziło dwa moduły, nowa obudowa to 7kzł, moduł 19kzł. I to wszystko
    w tesli.

    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/mechanik-rozbie
    ra-auto-elektryczne-to-jakis-zart.html

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2024-07-10 10:05:45
    Temat: Re: Elektryki są fajne :(
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2024 o 08:28, Janusz pisze:
> [...]
    > Na filmie widać dwa wgniecenia, prawdopodobnie po kamieniach, które
    > uszkodziło dwa moduły, nowa obudowa to 7kzł, moduł 19kzł. I to wszystko

    Słyszałem, że auta elektryczne odbierają mechanikom pracę 'bo nie ma co
    się psuć'. Prawda to?

  • 3. Data: 2024-07-10 11:15:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 10.07.2024 o 10:05, io pisze:
    > Słyszałem, że auta elektryczne odbierają mechanikom pracę 'bo nie ma co
    > się psuć'. Prawda to?

    Faktycznie elektryki się nie psują ale takie ładowane zwykłym prądem
    przez lata jak Leaw co miał Kornacki.

    I tu trzeba UŚCIŚLIĆ że to jest wyrób samochodopodobny. NIE spełnia
    wymogów ZASIĘGU jak kowalski to rozumie ;-)
    Dlatego nieuczciwością jest porównywanie dzisiejszego elektryka do
    samochodu. To tak jak porównywać jabłka z gruszkami.
    Meleks na hali produkcyjnej też się nie psuje ale nie nie pojedziesz nim
    nad morze.

    Problem się zaczyna jak bateria jest szybko ładowana.

    Oczywiście niszowość tych pojazdów wpływa na koszty napraw np. po
    stłuczkach a UBEZPIECZYCIELE chętniej walą SZKODĘ CAŁKOWITĄ

    Generalnie lokalni mechanicy jak rolnicy mają WYMRZEĆ bo koncernom
    bardziej się opłaca WYNAJMOWAĆ i naprawiać u siebie. I do tego zmierzają
    wszystkie te nowe regulacje

    Będziesz klientem płacącym za usługę jeżdżenia samochodem a nie jego
    POSIADACZEM.

    I UWAGA! Będziesz z tego bardzo ZADOWOLONY bo wtłoczą Ci w mózg że ci
    się opłaca i o nic się nie musisz martwić ;-)

  • 4. Data: 2024-07-10 12:00:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jul 2024 08:28:32 +0200, Janusz

    > https://www.benchmark.pl/aktualnosci/mechanik-rozbie
    ra-auto-elektryczne-to-jakis-zart.html

    Ja pierdole, co to za analfabeta pisał, przecinki w tysiacach stawia. Już
    pomijam przez grzeność tezy w stwierdzeniach, bo to dosyć powszechne w
    gównoartykułach. Pomijam też, bo zwracałem ci januszku na to uwagę
    wielokrotnie, że lubisz powielać brednie, przypadkowo zapewne tylko o
    elektrykach. To ci przypomnę, po pierwsze, że mój Outlander z baterią w
    podłodze, wisiał na niej jak wylądowałem w rowie, gdyby bateria była
    rzekomo tak słabo zabezpieczona to już bym samochodu nie miał bo by, wg
    tezy tego "mechanika", dawno spłonął. Po drugie jakoś baterie tesli
    przeżywają koszmarne wypadki bez szwanku, a tu "mechanik" kopnie albo
    kamień uderzy i już bateria może się zapalić. Większych bredni już dawno
    nie czytałem, a że to brednie to potwierdzają to inne filmy ludzi którzy
    próbują rozebrać baterie Tesli -- łomy i młoty na nich sobie łamią. Ale
    hejterki elektromobilne i ich klakierki wiedzooo lepiej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2024-07-10 12:16:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jul 2024 11:15:42 +0200, _Master_

    > Faktycznie elektryki się nie psują ale takie ładowane zwykłym prądem
    > przez lata jak Leaw co miał Kornacki.

    Bzdura, konfederacki debilu, ja pompuję swoją baterię 0-100% zwykłym
    prądem, czasem 2-3x dziennie, przez 6 lat poprzedniego PHEVa bateria miała
    więc ponad 4000 cykli i utrata pojemności (sfiksowanej dodatkowo przez
    głupie oprogramowanie BMU o czym niejednokrotnie pisałem w odniesieniu do
    MOPa) wyniosła ledwo 20%, że rzutem na taśmę się na wymianę gwarancyjną
    załapałem.

    > I tu trzeba UŚCIŚLIĆ że to jest wyrób samochodopodobny. NIE spełnia
    > wymogów ZASIĘGU jak kowalski to rozumie ;-)

    Spełnia jak najbardziej, konfederacki capie. Najmniejsze elektryki mają
    zasięgu ponad 100km, a średnio kowalski rocznie robi 9000 km, czyli 24km
    dziennie, względnie pomijając weekendy niecałe 40km dziennie.

    > Dlatego nieuczciwością jest porównywanie dzisiejszego elektryka do
    > samochodu. To tak jak porównywać jabłka z gruszkami.

    Za to można porównywać twoją kochaną konfederę do największego wroga
    Polski, Polaków i w konsekwencji całej Europy. Jakże się uradowałem gdy
    lepęka, jako kolejny faszystowsko-prawicowy zjeb, zmobilizowała ludzi do
    pójścia na wybory i przepierdoliła je.

    > Meleks na hali produkcyjnej też się nie psuje
    > ale nie nie pojedziesz nim nad morze.

    Oczywiście że każdym elektrykiem się dojedzie nad morze. Nawet takie nad
    którym ty w życiu nie byłeś i nigdy nie będziesz, bo siedzisz w tej swojej
    norze i tylko napieralasz te swoje głupoty w internecie.

    > Problem się zaczyna jak bateria jest szybko ładowana.

    Bzdura, wtedy nie ma żadnego problemu, bo szybkie ładowanie odbywa się w
    zakresie do 80% kiedy to bateria jest w stanie przyjąc energię bez
    większych skutków ubocznych. Ale żeby to wiedzieć to trzeba mieć
    elekmentarną wiedzę, a tej tobie we wszystkim brakuje konfederacki
    kleszczu.

    > Oczywiście niszowość tych pojazdów wpływa na koszty napraw np. po
    > stłuczkach a UBEZPIECZYCIELE chętniej walą SZKODĘ CAŁKOWITĄ

    Jednocześnie ubezpieczenie BEV jest tańsze niż spaliniaka,
    takie to cuda w twojej urojonej konfederackiej jaźni.

    > Generalnie lokalni mechanicy

    Ojeju jeju, już nie będą mogli naprawiać gruzów spalinowych,
    wycinać im DPFów czy zaślepiać EGR. No straszne rzeczy!

    > jak rolnicy mają WYMRZEĆ

    Takie bzdury o wymieraniu rolników (w ogóle o upadku unii) to pompował
    korwin ponad 20 lat temu -- a wy ciągle, razem z męcenkiem i bosaczkiem,
    odtwarzacie to samo z tej swojej zdartej już płyty.

    > bo koncernom
    > bardziej się opłaca WYNAJMOWAĆ i naprawiać u siebie.
    > I do tego zmierzają wszystkie te nowe regulacje

    Wszystko zmierza do tego, że musisz się zgłosić do lekarza,
    bo ci się na mózg rzuciło.

    > Będziesz klientem płacącym za usługę jeżdżenia samochodem a nie jego
    > POSIADACZEM.

    A to kolejna bzdura, bo nikt takich planów nie ma. Aczkolwiek ja się nie
    mogę doczekać takiego systemu (razem z jazdą autonomiczną), bo obecnie
    zakupienie (czy nawet "wynajem" auta w lewasingu) to marnowanie pieniędzy.
    W większości ( ponad połowę doby) samochód stoi i marnuje władowane weń
    pieniądze. Każdy kto miał samochód i umie liczyć na poziomie podstawowym
    (czyli akurat nie ty konfederacki zbirze) o tym wie.

    > I UWAGA! Będziesz z tego bardzo ZADOWOLONY bo wtłoczą Ci w mózg
    > że ci się opłaca i o nic się nie musisz martwić ;-)

    Czego jesteś najlepszym przykładem -- dałeś sobie wtłoczyć w mózg
    konfederackie brednie -- co więcej jeszcze chodzisz i je powtarzasz
    jak kataryniarz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2024-07-10 16:09:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.07.2024 o 12:00, Myjk pisze:
> [...]
    > próbują rozebrać baterie Tesli -- łomy i młoty na nich sobie łamią. Ale
    > hejterki elektromobilne i ich klakierki wiedzooo lepiej.

    Na filmie widać co innego i nijak się to ma do twoich wypocin.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2024-07-10 18:31:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 10.07.2024 o 10:05, io pisze:

    > Prawda to?

    Prawda, że odbierają pracę czy że nie ma co się psuć?

  • 8. Data: 2024-07-10 18:38:52
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-10 01:28, Janusz wrote:
> [...]
    > Na filmie widać dwa wgniecenia, prawdopodobnie po kamieniach, które
    > uszkodziło dwa moduły, nowa obudowa to 7kzł, moduł 19kzł. I to wszystko

    Troche sa, troche nie.

    Jak masz pecha to i w tradycyjnym aucie uszkodzenie podlogi moze
    skonczyc sie rachunkiem na 10kPLN+.

    Szczegolnie jak robione w aso. Np. Wymiana baku bo cos go uszkodzilo a
    pospawac/polutowac sie nie da. Czasem baki sa kompozytowe i domorobnie
    naprawic sie nie da.

    Na filmie widac ze juz czesci sa dostepne. Kiedys nie bylo tak fajnie bo
    aku byl dostepny tylko jako calosc. I do tego byl zaglupstikowany.
    Te moduly tutaj to juz uczciwe, indywidualne, naprawialne/wymienialne.

    Bardziej niz kiepskosc elektrykow martwi mnie monopolizm i niepotrzebne
    komplikacje jakie tworza producenci.

    Przez to nie da sie aut naprawiac.

    Gigacasty teslowe okazaly sie "hitem" i teraz kazdy chce je miec w
    swoich autach i po niefortunnej stluczce nie bedzie sie dalo tego
    polatac. A wymiana to rozebranie prawie polowy auta, literalnie.

    A tanio juz bylo. Nie bedzie tanio jeszcze dlugo.
    Co do cen to mozna tez przypomniec ze kiedys remont dwumasy czy turbawki
    (a jak jeszcze miala zmienna gejometrie to ohoho) to olabogajapierdole
    takie koszty byly i nikt tego nie umial.

    Teraz byle wiesiek wymienia dwumasy i regeneruje turbawki w swojej stodole.

    Wiekszym problemem jest zamordyzm i monopole. Ale to mamy bo komuchy
    rzadza. Takich ludzie wybieraja bo nikogo innego nie ma.

    --
    Lukasz

  • 9. Data: 2024-07-11 07:35:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 10.07.2024 18:38, ptoki wrote:
    [...]
    > Wiekszym problemem jest zamordyzm i monopole. Ale to mamy bo komuchy
    > rzadza. Takich ludzie wybieraja bo nikogo innego nie ma.
    W takich Stanach też to komuchy rządzą? :-) Chociaż fakt, od ponad 100
    lat chyba rządzą: https://en.wikipedia.org/wiki/Sherman_Antitrust_Act
    https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil#Breakup
    https://en.wikipedia.org/wiki/Breakup_of_the_Bell_Sy
    stem

    Amerykańskie komuchy podzieliły trochę firemek, aby monopoli nie było.
    :-) Swoją drogą, czy swego czasu nie chodziły plotki, ze Microsoft ma
    być podzielony?

    Co mnie, swoją drogą, razi - jak ktoś uczciwie doszedł do monopolu, to
    niech ma. Trudno, że wszystkich innych (w tym mnie) to boli. W każdym
    razie gadasz jak typowy bezmyślny pisior. :-D

  • 10. Data: 2024-07-11 08:12:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2024 07:35:29 +0200, JDX napisał(a):

    > Co mnie, swoją drogą, razi - jak ktoś uczciwie doszedł do monopolu, to
    > niech ma. Trudno, że wszystkich innych (w tym mnie) to boli. W każdym
    > razie gadasz jak typowy bezmyślny pisior. :-D

    Trudno o głupszy postulat. U nas 70 powojennych lat państwo miało
    monopol na wszystko, już zapomniałeś jak to było? A w Chinach komuchy
    doszły do wniosku że to jednak źle i niedługo twoje dzieci będą się
    uczyły mandaryńskiego a nie angielskiego. Więc coś jednak w tym
    zapobieganiu monopolom jest na rzeczy.
    --
    Jacek
    I hate haters.