eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMarketowe a firmowe › Re: Marketowe a firmowe
  • Data: 2016-03-10 00:20:14
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-03-09 o 15:03, Kris pisze:
    > W dniu środa, 9 marca 2016 13:53:08 UTC+1 użytkownik Pszemol
    > napisał:
    >> Dlaczego więc sam sobie strzela w stopę i ofiarowuje Ci przy
    >> wymianie i nowy produkt i nową gwarancję skoro nie musi. To mnie
    >> zastanawia...
    > -Bo mógłbym kupić u konkurencji? Nie tylko Lenovo robi laptopy W
    > decathlonie właśnie z tego powodu ze z naprawami, gwarancja itp.
    > problemów nie robią to oprócz swojego roweru kupiłem już 2 córce i
    > jeden zonie. A i siostrze poleciłem zakup w decathlonie dla ich syna.
    > A gdyby mnie zlali na początku?
    >

    Z dużym zainteresowaniem przeczytałem Waszą wymianę poglądów, i wtrącę
    swój. Wymiana uszkodzonego sprzętu po upłynięciu dużej części
    czas-okresu gwarancji, i jej przedłużenie ("wyzerowanie") na kolejny -
    jest faktycznie jakby niekorzystne dla producenta. Ale w ten sposób
    pracuje on na swą markę, i pewnie ktoś to kalkuluje. A w analizie tej
    kalkulacji warto uwzględnić pewien istotny czynnik. Bo dość zrozumiałe
    jest, że elektronika czasem się psuje, zaś prawdopodobieństwo awarii
    rośnie w miarę "zużywania się" podzespołów. Zaś ile kosztuje firmę
    wymiana na sprzęt nowy? Weźmy pod uwagę fakt, że po tym roku z okładem
    on już jest nieco "zużyty moralnie", bo klienci rzucają się na sprzęt
    nowszy. Ale jest jeszcze kolejny czynnik istotny, o którym niedawno
    gdzieś doczytałem:
    produkcja kosztuje dużo mniej, niż wynosi cena hurtowa. Najwięcej w
    cenie nowinki technicznej stanowią koszty jej opracowania + testowania +
    budowa fabryki + zakup urządzeń, maszyn produkcyjnych. A gdy to wszystko
    już stoi, to _bieżące_ koszty wytwarzania stanowią jakieś kilka procent
    ceny zbytu! Dlatego gdy producent decyduje o wymianie na egzemplarz
    nowy, to dopłaca do tego znacznie mniej, niżby się wydawało na podstawie
    ceny sklepowej. No i per saldo więcej zarabia na swej reputacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: