  • Data: 2016-03-10 09:09:15
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JaNus"

    > -Bo mógłbym kupić u konkurencji? Nie tylko Lenovo robi laptopy W
    > decathlonie właśnie z tego powodu ze z naprawami, gwarancja itp.
    > problemów nie robią to oprócz swojego roweru kupiłem już 2 córce i
    > jeden zonie. A i siostrze poleciłem zakup w decathlonie dla ich syna.
    > A gdyby mnie zlali na początku?

    Z dużym zainteresowaniem przeczytałem Waszą wymianę poglądów, i wtrącę
    swój. Wymiana uszkodzonego sprzętu po upłynięciu dużej części
    czas-okresu gwarancji, i jej przedłużenie ("wyzerowanie") na kolejny -
    jest faktycznie jakby niekorzystne dla producenta. Ale w ten sposób
    pracuje on na swą markę, i pewnie ktoś to kalkuluje....
    ---
    Nie bardzo :-)

    Gwarancja jest zobowiązaniem opisanym w kodeksie cywilnym.

    Odnośnik do odpowiedniego przepisu znajduje się wyszukiwarką internetową

    "
    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie
    na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
    naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje
    się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu
    którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie
    mógł z niej korzystać.
    "

    więc w tym zakresie producent nie ma swobody