  • Data: 2016-03-10 13:22:20
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-10 o 10:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    No ale w tym podwątku jest chyba "na tapecie" kwestia jej zaskakującego
    ekstra-przedłużenia przy wymianie sprzętu na nowy. Przedłużenia o 100
    procent _pełnej_, nie-zużytej gwarancji. Choć reklamację klient
    składałby ostatniego dnia ważności tej "wyjściowej"

    Jeszcze raz: ale z przepisów wcale _nie_ wynika, aby miał _obowiązek_
    przedłużyć ją o następne 100% !

    > Wydaje mi sie, ze ogolne postanowienia KC moga byc zmienione konkretna
    > umowa.
    > I zapisy z KC maja zastosowanie do spraw w umowie niesprecyzowanej.

    Oooo, to jest arcyważny temat-rzeka. Wszechmocne państwo we wszystkim
    miesza się do umów prywatnych! I np. nadaje ludziom jakieś prawa (a
    raczej: Lewa!) które są (jak to sami często określają ich promotorzy)
    niezbywalne. A skoro tak, to znaczy, że one nie mają wartości
    _handlowej_! I jeśli np. masz człowieku "prawo" do 25 dni płatnego
    urlopu, to prawo "chroni" Cię czytelniku przed tym, abyś tego "prawa" -
    nie mógł zbyć. Czyli sprzedać za jakąś gotówkę. A jeśli tak, to jest to
    po prostu "Lewo"! A nie żadne prawo.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz