  • Data: 2016-03-10 14:21:42
    Temat: Re: Marketowe a firmowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
    >"
    >Wydaje mi sie, ze ogolne postanowienia KC moga byc zmienione
    >konkretna
    >umowa.
    >I zapisy z KC maja zastosowanie do spraw w umowie niesprecyzowanej.

    >http://niusy.pl/9oc
    >"
    >Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie przepisy o gwarancji mają
    >charakter względnie obowiązujących. Część z nich jest bezwzględnie
    >obowiązująca i ich treści nie można modyfikować. Przykładem może być
> [...]

    Chodzi mi o zasady ogolne - czesc artykułów KC ma klauzule ze musza
    byc stosowane, wiekszosc jest IMO dobrowolna.
    Tzn nie nie dobrowolna - domyslna, ale moga byc umowione calkiem inne
    warunki w indywidualnej umowie.

    W umowie wzorcowej chyba tez, w karcie gwarancyjnej ... chyba tez, ale
    tu juz trzeba dac szanse zapoznania sie z warunkami przed zakupem
    towaru.

> [...]
    >przedsiębiorcami. Gwarancja konsumencka uregulowana została ustawą o
    >szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie kodeksu
    >cywilnego. Kształtuje ona uprawnienia konsumentów z gwarancji w inny
    >sposób, w szczególności przepisy te nie mają charakteru bezwzględnie
    >obowiązującego. Aktualnie mamy więc do czynienia z ciekawą sytuacją,
    >w której prawo bardziej chroni przedsiębiorcę, czyniąc część
    >przepisów o gwarancji jakości bezwzględnie obowiązującymi, niż
    >konsumenta, gdzie przepisy o gwarancji w całości mają charakter

    A to przestalem rozumiec. Istotnie - byla ustawa o warunkach sprzedaży
    konsumenckiej
    1176
    Gdzie jawnie zapisano, ze art 556-581 KC sprzedazy konsumenckiej sie
    nie tyczy.

    Ustawa zostala uchylona, teraz (od 2014) obowiazuje "o prawach
    konsumenta"
    0827

    Przy okazji zmieniono troche KC i przeniesiono tam zapisy, ale art 581
    pozostawiono.
    I teraz IMO obowiazuje on przy wszystkich sprzedazach.

> [...]
    >wynagrodzenie, jeżeli zostały sformułowane w sposób jednoznaczny.
    >§ 3. Nieuzgodnione indywidualnie są te postanowienia umowy, na
    >których
    >treść konsument nie miał rzeczywistego wpływu. W szczególności odnosi
    >się to do postanowień umowy przejętych z wzorca umowy zaproponowanego
    >konsumentowi przez kontrahenta. "
    >Jak to sie ma do zapisu w karcie, ze "obowiazuje przez 2 lata nawet w
    >przypadku wymiany sprzetu", to juz nie mnie sadzic.
    >---
    >Ciekawe to wszystko, że aż się rzygać chce.

    Najgorsze, ze zamiast przeczytac w stosownej ustawie, to jest np
    ksiazka "KC z komentarzem" i potem "jak wszyscy powszechnie wiedza, to
    sie interpretuje tak ...."

    Przy czym ogolnie - wraz z unijnymi dyrektywami zmierza to raczej w te
    strone, aby zwykly czlowiek, czyli konsument, byl przez 2 lata
    zabezpieczony.

    J.