eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazima idzie, o akumulatorach i kryzysie. › Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
  • X-Received: by 2002:a05:622a:180f:: with SMTP id t15mr736693qtc.33.1635375636446;
    Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:622a:180f:: with SMTP id t15mr736693qtc.33.1635375636446;
    Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!tr2.eu1.usene
    texpress.com!feeder.usenetexpress.com!tr1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.d
    ca1.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews
    .google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 27 Oct 2021 16:00:36 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <61792978$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.139.43;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 37.248.139.43
    References: <0...@g...com>
    <6176ea88$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <61779939$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <a5d7h6bf52c8$.2duffmtefdsp$.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <61791b4e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <61792978$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 27 Oct 2021 23:00:36 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 71
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:768054
    [ ukryj nagłówki ]

    środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1...@g...com.
    ..
    > środa, 27 października 2021 o 11:26:41 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    > > wtorek, 26 października 2021 o 15:51:07 UTC+2 J.F napisał(a):
    > >> >> Tym niemniej:
    > >> >> -nowy naladuj i wsadz do auta,
    > >> >> P.S. jak sie chcesz bawic z ciekawosci:
    > >> >> -zwaz w miare dokladnie nowy aku, i gdzies zapisz ... ciekawe
    > >> >> ile
    > >> >> wody
    > >> >> -zmierz poziom i gestosc elektrolitu po naladowaniu.
    > >> >> ot tak, zeby za pare lat wiedziec czy samochod dobrze laduje.
    > > >
    > >> >> Tylko do korkow sie pewnie nie dostaniesz bez naruszenia
    > >> >> gwarancji.
    > > >
    > >> >Nowe są naładowane to chyba tylko po to ładować żeby go popsuć
    > >> >jeśli
    > >> >go zagotuje.
    > >> Nowe byly naladowane w fabryce, moze w sklepie, a od tego czasu
    > >> minelo
    > >> troche, i jak sa naladowane teraz, to nie wiadomo.
    > >
    > >> Wiec naladowac.
    > >> Gestosc zmierzyc, zapisac - bedzie sie mozna doktoryzowac za pare
    > >> lat
    > >> :-)
    > >
    > >W zeszłym miesiącu kupiłem akumulator. Od razu założyli w samochodzie
    > >i odpalił.
    > >To znaczy że naładowany był.
    > ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?
    >
    > W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
    > nadal bedzie rzadko jezdzil?
    > A naladuje sie do pelna, czy do 80% i utrwali te cześć rozładowaną?
    > >Więcej ładowaniem napsuli sobie ludzie akumulatorów niż w sposób
    > >naturalny się zużyło.
    > Jednym ładowaniem przepisowo zrobionym?
    > Raczej nie ...
    >
    > J.
    Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu i pojechałem. Do
    tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną stronę 800 metrów w drugą 1,2
    kilometra. Pięć do sześciu razy w tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać.
    Akumulator w sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie
    napięcie na naładowanie do pełna. Przepisowo zrobione ładowanie jest w samochodzie.
    Ale ludzie głupi i jak nie gazuje i się ciepły nie robi to znaczy że nie naładowany z
    prostownika. Ostatnio się poprawiło bo robią prostowniki mądrzejsze od ludzi. Ale
    według opinii głupich zle są bo nie gotują elektrolitu. Jak akumulator jest już lichy
    ale jeszcze silnik zapała i właściciel weźmie go i naładuje przez noc 5 razy za dużym
    do pojemności która została prądem, "bo panie ładuje się prądem 1/10 pojemności
    napisanej na akumulatorze", przez 12 godzin. To takie jedno ładowanie potrafi
    wykończyć akumulator który by jeszcze kilka miesięcy mógł działać. A tak ogólnie
    spytam po co się do mnie srasz z debilnymi pytaniami. Jeśli coś napiszę to ma to
    zawsze poparcie w otaczającym świecie. Peltiery szacujesz czy wtedy też na zasadzie
    dosrywania się pytałeś?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: