  • 1. Data: 2024-07-02 16:35:57
    Temat: Pierwszeństwo łamane
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jeżeli zielony nie włączy kierunkowskazu, bo ma przeświadczenie, że nie
    musi i nastąpi kolizja z czerwonym... to na dwoje babka wróżyła czyja
    będzie wina? A może współwina? Czy to oczywiste i bez problemu winny
    będzie zielony? Tylko wypadałoby mieć kamerkę.
    Bez sygnalizacji świetlnej skrzyżowanie.
    https://prnt.sc/ufcB4mr5TRxl

    Pytam, bo codziennie jestem tym czerwonym, i kilka razy mi natrąbili gdy
    próbowałem przejechać.

    Robert

  • 2. Data: 2024-07-02 17:52:36
    Temat: Re: Pierwszeństwo łamane
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jeżeli zielony nie włączy kierunkowskazu, bo ma przeświadczenie, że nie
    > musi i nastąpi kolizja z czerwonym... to na dwoje babka wróżyła czyja
    > będzie wina?

    Wina będzie czerwonego, bo nie miał pierwszeństwa, niezależnie od
    sygnalizatora, choć w polskich sądach, to cholera wie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2024-07-02 18:40:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 17:52, Shrek pisze:

    > Wina będzie czerwonego, bo nie miał pierwszeństwa, niezależnie od
    > sygnalizatora, choć w polskich sądach, to cholera wie.

    Ale zielony sygnalizuje, że jedzie prosto.

    Robert

  • 4. Data: 2024-07-02 19:21:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale zielony sygnalizuje, że jedzie prosto.

    To dostanie mandat za brak kierunku.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2024-07-02 19:37:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.07.2024 o 19:21, Shrek pisze:

    > To dostanie mandat za brak kierunku.

    A czerwony ma przed oczami:
    Art. 4. [Zasada ograniczonego zaufania (zasada względnej ufności)]
    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć,
    że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego,
    chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania.

    Liczył i sie przeliczył? :)

    Robert

  • 6. Data: 2024-07-02 19:43:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 2 Jul 2024 16:35:57 +0200, w <v6138g$ruc$11@news.chmurka.net>, Robert
    Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > będzie zielony? Tylko wypadałoby mieć kamerkę.
    > Bez sygnalizacji świetlnej skrzyżowanie.

    Zawsze będzie winny czerwony. Nawet z kamerką.

    > Pytam, bo codziennie jestem tym czerwonym, i kilka razy mi natrąbili gdy
    > próbowałem przejechać.

    Słusznie czynisz edukując pajaców bez migacza, ale w razie czego zadbaj aby
    uderzyli w twój tył (jeżeli już).

  • 7. Data: 2024-07-02 22:58:39
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-02 09:35, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > https://prnt.sc/ufcB4mr5TRxl
    >
    > Pytam, bo codziennie jestem tym czerwonym, i kilka razy mi natrąbili gdy

    Dobrze ci tu edukuja.

    Czerwony winny. Migacz to taka se wskazowka, wazne kto mial
    pierwszenstwo. Ale tak jak ponizej JF pisal, mozesz pojechac tam i
    skasowac auto na cudzy koszt jak ci potrzeba.

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2024-07-02 23:37:10
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Pytam, bo codziennie jestem tym czerwonym, i kilka razy mi natrąbili gdy
    > próbowałem przejechać.

    Czerwony zawsze jest na musiku. Wyjedź z domu 5 minut wcześniej, to
    doczekasz pustej krzyżówki :] Kurwa, nie łapię, że komuś zawsze się
    spieszy, bo spierdolił sobie dzień i wylazł 5 minut za późno i chce
    wymuszać.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2024-07-03 05:00:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > doczekasz pustej krzyżówki :] Kurwa, nie łapię, że komuś zawsze się
    > spieszy, bo spierdolił sobie dzień i wylazł 5 minut za późno i chce

    No to teoretyczne rozważanie...
    zielony ma kierunkowskaz w swoje prawo, a skręcą w lewo?

    Robert

  • 10. Data: 2024-07-03 06:24:47
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-07-02 16:37, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > doczekasz pustej krzyżówki :] Kurwa, nie łapię, że komuś zawsze się
    > spieszy, bo spierdolił sobie dzień i wylazł 5 minut za późno i chce

    Masa ludzi tak jezdzi. Nie tylko w pl. Po prostu po co czekac jak mozna
    jechac.

    A skoro ci sie w glowie nie miesci ze ludzie robia duzo i im dnia nie
    starcza to coz, moze glowa juz nie ta jak kiedys?

    Tu problemem jest to ze skrzyzowanie jest fikusne. Generalna zasada jest
    taka ze sprawy nalezy upraszczac a nie komplikowac. Tu skrzyzowanie jest
    niepotrzebnie skomplikowane.

    Czasem starczy je przemalowac, czasem nadlac nieco asfaltu zeby jednak
    nie wygladalo jak zwykle ale jednak nie zwykle.

    --
    Lukasz