eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazima idzie, o akumulatorach i kryzysie.Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
  • Data: 2021-11-03 14:27:55
    Temat: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@l...harvard.local..
    .
    W dniu .11.2021 o 07:33 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    > On Tue, 02 Nov 2021 18:09:50 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W dniu .11.2021 o 10:33 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >>>> -jak to ladowanie do 15,0V wplywa na akumulator AGM - one chyba
    >>>> tez
    >>>> nie lubia gazowania ?
    >>
    >>> W moim aucie AGM ładowany jest standardowo napięciem 14,9V. Takie
    >>> jest
    >>> napięcie w instalacji zaraz po rozruchu zimnego silnika (aż do
    >>> zakończenia ładowania).
    >>> Co ciekawe jak włączę ksenony lub wycieraczki (tylko te dwa
    >>> odbiorniki) to napięcie spada do 14.3V
    >
    >> A jak mierzysz? Bo to moze byc tak, ze mierzysz w obwodzie, ktory
    >> zasila te dwa odbiorniki ..

    >W garażu, multimetrem na zaciskach akumulatora. Potwierdzone
    >wielokrotnie.

    Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
    przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.

    >>> Jak się akumulator naładuje - to mam napięcie w instalacji 12,6V i
    >>> co
    >>> minutę mam "pik" do 13,7V.
    >
    >> Ciekawe.
    >
    >>> Po załączeniu start-stop i uruchomieniu silnika następuje szybkie
    >>> ładowanie i napięcie rośnie na chwilę do 15,2V.
    >>
    >>> Wg producenta AGM mogą być ładowane napięciem 15,6V.
    >
    >> ale chyba nie dlugotrwale?

    >Nie, tutaj masz wykresik, który odzwierciedla poziomy napięcia w
    >moim aucie.
    >https://motocieslik.pl/wp-content/uploads/2020/06/C
    harakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu
    -AGM.jpg

    Dzieki, bardzo ciekawe.

    Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
    akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?
    Bo ciekawy jest ten pierwszy okres BULK - limit pradu ... musieliby
    jakos aktywnie sterowac alternatorem i jeszcze mierzyc prad ladowania
    aku.
    W sumie - czemu nie, mozna i tak.

    A jak jeszcze mialbys swiatla i wycieraczki podlaczone pod zaciski
    aku, a reszta pod zaciski alternatora, to moze i ten spadek napiecia
    by sie dal wytlumaczyc.
    Tylko co wtedy - kompensacja poboru pradu swiatel i wycieraczek ?

    No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
    co nastepnym wlaczeniu ?

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: