  • Data: 2021-11-03 14:36:10
    Temat: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .11.2021 o 08:40 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:
> [...]
    arakterystyka-%C5%82adowania-akumulator%C3%B3w-typu-
    AGM.jpg

    >i jeszcze jedno - było już kilka wątków i tu i na pms czy w miejsce
    >AGM można wsadzić "zwykły".

    Rzeklbym, ze nie, skoro wsadzili AGM :-)

    Ale cos pisza jeszcze o EFB - Enhanced Flooded Battery.

    >Jak się wsadzi "zwykły" zamiast AGM (bez zmiany typu akumulatora w
    >"komputerze" auta) - to ten zwykły będzie ciągle "gotowany". Zwykły

    Po tym wykresie to mi sie wydaje, ze i do zwyklego aku powinien sie
    nadawac.

    >(sprawny) ma większą rezystancję wewnętrzną niż AGM i sterownik
    >ładowania będzie ciągle widział na swoich zaciskach "zdechy aku"
    >(mimo, że jest nowy i naładowany) i będzie mu ciągle podawał max
    >napięcie ładowania. W

    Byc moze to jest wyjasnienie ... ale jak ten zwykly ma podobny prad
    rozruchowy,
    to czy ma wyzsza rezystancje?
    I czy dobrze piszesz - bo wydaje mi sie, ze wyzsza rezystancja
    zaowocuje szybszym dojsciem do 14.9V przy ladowaniu,
    co dalej powinno spowodowac skrocenie czasu T2 i T3, czyli ladowania
    napieciem 14.9 i 15.6V.

    Moze jednak czeste rozruchy nawet goracego silnika szkodza
    akumulatorowi w jeszcze jakis inny sposob,
    i zwykly rozruchowy nie wystarcza ?

    J.