  • Data: 2021-10-28 01:00:36
    Temat: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 27 października 2021 o 12:27:07 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

    > ale calkowicie, czy w polowie, czy juz tylko w 10% ?
    >
    > W sprawnym aucie powinien sie stopniowo naladowac ... ale jak kolega
    > nadal bedzie rzadko jezdzil?
    > A naladuje sie do pelna, czy do 80% i utrwali te cześć rozładowaną?
    > Jednym ładowaniem przepisowo zrobionym?
    > Raczej nie ...
    >
    > J.
    Jakie ma znaczenie jak bardzo był naładowany. Silnik zapalił od razu i pojechałem. Do
    tej pory jeżdżę. Kiedyś do pracy miałem w jedną stronę 800 metrów w drugą 1,2
    kilometra. Pięć do sześciu razy w tygodniu jeździłem i nie musiałem doładowywać.
    Akumulator w sprawnym samochodzie nigdy nie jest naładowany do pełna. Za niskie
    napięcie na naładowanie do pełna. Przepisowo zrobione ładowanie jest w samochodzie.
    Ale ludzie głupi i jak nie gazuje i się ciepły nie robi to znaczy że nie naładowany z
    prostownika. Ostatnio się poprawiło bo robią prostowniki mądrzejsze od ludzi. Ale
    według opinii głupich zle są bo nie gotują elektrolitu. Jak akumulator jest już lichy
    ale jeszcze silnik zapała i właściciel weźmie go i naładuje przez noc 5 razy za dużym
    do pojemności która została prądem, "bo panie ładuje się prądem 1/10 pojemności
    napisanej na akumulatorze", przez 12 godzin. To takie jedno ładowanie potrafi
    wykończyć akumulator który by jeszcze kilka miesięcy mógł działać. A tak ogólnie
    spytam po co się do mnie srasz z debilnymi pytaniami. Jeśli coś napiszę to ma to
    zawsze poparcie w otaczającym świecie. Peltiery szacujesz czy wtedy też na zasadzie
    dosrywania się pytałeś?