  • Data: 2021-11-03 15:31:45
    Temat: Re: zima idzie, o akumulatorach i kryzysie.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .11.2021 o 14:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ciekawe. Ksenony nie obciazaja znow tak mocno, lampka ma 35W, z
    > przetwornica i postojowymi nie wiem czy sie 10A uzbiera.
    Bo tu nie chodzi o spadek napięcia. Nagrzewnica w klimatyzacji ma 2kW i
    napięcie nie spada.
    Nie wiem po co to ale sobie wydumałem, że to "ochrona" ksenonów i
    wycieraczek "przed czymś" - ale nie wiem przed czym.
    14.9 ksenonom szkodzi a 14,3 już nie?

    > Dzieki, bardzo ciekawe.
    >
    > Ale to jest wykres zalecanego sposobu ladowania przez producenta
    > akumulatora, czy wykres producenta auta/alternatora?

    Tem konkretny jest z ładowarki. Ale zapytaj googla o ładowanie AGM i
    wszędzie bedziesz miał takie poziomy napięć.

    > No i np mam blisko do pracy ... jak sie nie zdazy zrobic faza bulk, to
    > co nastepnym wlaczeniu ?

    Po włączeniu zawsze jest 14.9 (bez znaczenia w jakim stanie jest aku).
    Jak jest naładowany to bardzo szybko w moim aucie przechodzi do 13,7 - ale
    w impulsach. Napięcie podstawowe to 12,6 i co chwila pik do 13,7. Nie wiem
    czy to doładowywanie - czy jakiś test.

    TG