    Date: Sat, 05 Sep 2015 14:20:52 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Przy okazji mam takie pytanie. Miałem kiedyś jeden klucz, który
    > otwierał drzwi wejściowe do budynku oraz kilka innych drzwi wewnątrz.
    > Inne osoby korzystające z biura też tak miały -- tym samym kluczem
    > otwierały drzwi główne i ich własne.

    To jest właśnie system hotelowy albo master key. Przynajmniej z takimi
    nazwami się spotykałem.
    http://www.mirpol.com.pl/systemy-klucza-centralnego-
    master-key.xhtml
    http://www.jeden-klucz.pl/o-systemach-masterkey/co-t
    o-jest-system-master-key
    http://www.mksan.pl/master_key
    http://www.lockpol.pl/wkladki.html#system%20gtv
    http://www.lockpol.pl/wkladki.html#system%20mcm

    Nie szperałem aż tak dokładnie, żeby sprawdzić który z tych systemów
    pozwala na ustawianie zapadek we wkładce.

    Mechaniczne klucze mają jedną, podstawową wadę - jeżeli klucz zostanie
    wyniesiony przez portiernię i w jakiś sposób dorobiony, to nagle
    pomieszczenia z odpowiednimi zamkami stoją otworem przed złodziejami.
    Dlatego też przechodzi się na elektronikę ze względu na łatwość
    anulowania zagubionej karty, bądź karty po zwolnionym pracowniku.