  • 1. Data: 2024-06-17 13:00:35
    Temat: antena gsm
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    zdjąłem anteny tv i sat, pozostał maszt.

    Może powiesić Yagi na gsm i wycelować w maszt gsm?
    A jeśli, to jaką antenę macie i sobie chwalicie?

    gniazdo w modemie gsm mam takie

    https://www.robustel.com/product/r3000-industrial-4g
    -iot-router/

    --
    Piter

    nie chciało się nosić teczki
    teraz się nosi woreczki

  • 2. Data: 2024-06-17 13:19:29
    Temat: Re: antena gsm
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.06.2024 o 13:00, PiteR pisze:
    > zdjąłem anteny tv i sat, pozostał maszt.
    >
    > Może powiesić Yagi na gsm i wycelować w maszt gsm?
    > A jeśli, to jaką antenę macie i sobie chwalicie?

> [...]

    To to jest gniazdo?

  • 3. Data: 2024-06-17 17:11:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jun 2024 13:19:29 +0200, io napisał(a):

    -iot-router/

    > To to jest gniazdo?

    Wygląda jak SMA, w dokumentacji SMA-K, ale ciężko dojrzeć gwint.
    Na wersji leżącej dla obu gniazd (Aux & Main) jest coś, co przypomina
    gwint.

    Pozostaje kwestia, jakie anteny i w jakiej polaryzacji, ale to już trzeba
    dobrać do konkretnych warunków środowiskowych, odległości od badyla i
    częstotliwości.
    Jak niedaleko i czysta strefa freshnela, to prawdopodobnie lepiej sprawdzi
    się jakaś panelowa MIMO.

    Trzeba pamiętać, że kabel antenowy powinien być możliwie krótki.

    PiteR, zadzwoń może do chłopaków z Dipola, to Ci coś doradzą:
    https://www.dipol.com.pl/oferta-telefonia-komorkowa-
    anteny,4378.htm?attr-1337%5B0%5D=2857&showall=1

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2024-06-17 17:40:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ff9hy3kinjiu$.ndi7ovx98tt9$.dlg@40tude.net>

    https://ibb.co/31DXRCw

    > Pozostaje kwestia, jakie anteny i w jakiej polaryzacji, ale to już
    > trzeba dobrać do konkretnych warunków środowiskowych, odległości
    > od badyla i częstotliwości.

    odległość 2km

    > Jak niedaleko i czysta strefa freshnela, to prawdopodobnie lepiej
    > sprawdzi się jakaś panelowa MIMO.

    Widoczność jak na dłoni.

    Taka moja zabawa.
    W sumie smartfon przyklejony w koszulce od dokumentów na środku okna
    chodzi jak burza.

    > Trzeba pamiętać, że kabel antenowy powinien być możliwie krótki.

    :/

    czy 3 metry to krótki dla LTE?

  • 5. Data: 2024-06-17 17:42:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v4p640$d3f$2@news.chmurka.net>
    user io pisze tak:

    -iot-router/

    > To to jest gniazdo?

    okularki sobie kup Vison Express polecam

    https://www.robustel.com/wp-content/uploads/2019/01/
    R3000-thumbnail-2.jpg

  • 6. Data: 2024-06-17 18:32:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.06.2024 o 17:42, PiteR pisze:
    > in <news:v4p640$d3f$2@news.chmurka.net>

    > okularki sobie kup Vison Express polecam
    >
    > https://www.robustel.com/wp-content/uploads/2019/01/
    R3000-thumbnail-2.jpg

    Tam 8 gniazd jest. Pokazujesz cały panel.

  • 7. Data: 2024-06-17 23:21:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Jun 2024 18:32:23 +0200, io napisał(a):

    R3000-thumbnail-2.jpg

    > Tam 8 gniazd jest. Pokazujesz cały panel.

    Jesteś w mylnym błędzie ;)

    Pytajnik pytał o anteny GSM. Do nich są przyporządkowane dwa gniazda: Aux
    oraz Main.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam