  • 1. Data: 2024-06-20 11:05:44
    Temat: Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Potrzebuję uruchomić budżetowy monitoring z kartą SIM.
    > Mam tam prąd, internetu brak. Kamera będzie wewnątrz budynku, nie musi
    > być IP65.
    > Mam mnie powiadomić i przesłać zdjęcia jak wykryje jakiś ruch, nie musi
    > mieć głosu.
    > Docelowo zrobię tam jakiś monitoring z rejestratorem i 4 kamerami, teraz
    > potrzebuję jakieś budżetowe, tymczasowe rozwiązanie.
    >
    > Poleci ktoś jakiś model?

    Niekoniecznie zaraz "poleci" ale wiem, że 2 lata temu były problemy z
    takimi urządzeniami. To się zmieniło :)
    https://allegro.pl/oferta/kamera-obrotowa-2xobiektyw
    -2mp-2mp-zoom-na-karte-sim-4g-lte-gsm-2k-detekcja-14
    128481403

    Generalnie wszystko to "china" ale na dobrym poziomie tutaj masz listę:

    https://allegro.pl/listing?string=kamera%20ip%20z%20
    kart%C4%85%20sim

    Szukaj takich z funkcją AI, żeby wykrywała ruch człowieka a nie muchy :D

    Nie kupuj żadnych "fotopułapek" bo to stara generacja i ma chore funkcje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2024-06-20 12:38:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2024 o 11:05 LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Niekoniecznie zaraz "poleci" ale wiem, że 2 lata temu były problemy z
    > takimi urządzeniami.

    No właśnie chodzi mi o polecenie, typu "mam i od dwóch lat nie dotykam i
    działa."

    > To się zmieniło :)
    > https://allegro.pl/oferta/kamera-obrotowa-2xobiektyw
    -2mp-2mp-zoom-na-karte-sim-4g-lte-gsm-2k-detekcja-14
    128481403

    Zmieniło się na lepsze i ten model jest OK?

> [...]

    > Nie kupuj żadnych "fotopułapek" bo to stara generacja i ma chore funkcje.

    Od alle zacząłem ale po samych komentarzach trudno wyłuskać coś
    przyzwoitego.
    W Twojej liście jest 100 stron, nawet jak zawężę do 500zł co jest maksem
    jaki na to chce przeznaczyć.

    TG

  • 3. Data: 2024-06-20 13:19:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > No właśnie chodzi mi o polecenie, typu "mam i od dwóch lat nie dotykam i
    > działa."

    No więc mam:

    - kamera Dahua Imou Bullet 2C IPC-F22P-D (ma Ethernet i WiFi, używam po
    eth), o tyle fajna, że udostępnia strumień RTSP

    - minikomputer (Beaglebone Green, tylko dlatego że akurat miałem; równie
    dobrze może być raspberry, też mam takie chodzące non stop i działające)

    - modem ZTE MF833U1 -- jest o tyle fajny, że widać go jako interfejs
    Ethernet, a nie modem, więc on robi od razu za router, ma stronę,
    na której jesteś w stanie chociażby przejrzeć SMSy, itd.

    Dodatkowe sztuczki i kruczki:

    - pamięć (Beaglebone ma eMMC, Raspberry karty SD) zamontowana read-only (z
    doświadczenia: karty pamięci w Raspberry potrafią po paru latach padać,
    gdy się na nie zapisuje, np. logi -- albo po prostu kupuję tandetne
    karty, ale odkąd montuję read-only, nigdy nie miałem tego problemu)

    - odpalony VPN na Beaglebone (OpenVPN), ważne żeby przed odpaleniem VPN-a
    zsynchronizować czas, żeby się nie okazało, że jest np. 1970 r. i
    certyfikaty nie są jeszcze ważne (używam ntpdate)

    - w tle chodzący skrypt, mający wypiąć i podpiąć modem, gdy się rozepnie
    (zdarzyło się to, musiałem jechać, odkąd mam skrypt już nie muszę --
    wystarczy przeładować moduł cdc_ether)

    while [ . ]; do
    sleep 60
    ping -n -c1 -W5 192.168.0.1 > /dev/null 2>&1 && continue
    ifdown ethwan
    sleep 1
    rmmod cdc_ether
    sleep 1
    modprobe cdc_ether
    sleep 1
    ifup ethwan
    done

    ethwan to nazwa nadana przeze mnie interfejsowi modemu przez udev. Te
    sleepy (sleep 1) są pewnie niepotrzebne, ale mając w perspektywie kolejną
    przymusową wizytę wolałem dodać dla pewności.

    Oczywiście regułka iptables, udostępniające kamerze internet (i ogólnie
    sieci lokalnej, bo mam tam też parę innych rzeczy):

    lan=192.168.4.0/24
    /sbin/iptables -t nat -A POSTROUTING -s $lan -j MASQUERADE

    Oraz net.ipv4.ip_forward=1 w /etc/sysctl.conf.

    Kamera ma własną kartę SD, na której zapisuje filmy, gdy jest ruch, i
    można je przeglądać z aplikacji. Oprócz tego do Beaglebone'a mam wpięty
    pendrive i zapisuję na nim zdjęcia co 15 minut (zrzuty z kamery) i
    strumień RTSP (nadpisując najstarsze pliki, pendrive 128 GB, jest miejsce
    na parę dni nagrań non-stop, można potem przejrzeć, jeśli kamera nie
    wykryłaby ruchu albo np. karta w niej padła). Raz w tygodniu ściągam te
    copiętnastominutowe zdjęcia przez Internet (przez VPN-a) do domu.

    Ważne żeby do RTSP dostać się po TCP, bo jest też dostęp po UDP, ale
    czasami Beagle się nie wyrabia i się to tnie (nawet przy zapisie zdjęć).
    Czyli coś typu:

    ffmpeg -rtsp_transport tcp -stimeout 5000000 \
    -i "rtsp://admin:<haslo>@cam1:554/cam/realmonitor?chann
    el=1&subtype=0" \
    -frames:v 1 -q:v 0 "plik.jpg"

    Generalnie rozwiązanie wydumane, poskładane z elementów, ale działa to
    bardzo stabilnie, o ile tylko jest prąd (ostatnio na chwilę nie było i się
    zresetowało, ale samo wróciło do życia). W planach jest tam jakiś mały UPS
    do tego (Beagle potrzebuje 5 V, kamera chyba 9 albo 12), tym bardziej że
    jest też nieużywany panel słoneczny 20 W, który mógłby odciążyć pobór
    prądu z sieci, ale nadal się za to nie zabrałem (a pobór jest i tak na
    tyle niewielki, że kosztowo byłaby to sztuka dla sztuki, bardziej chodzi o
    niezawodność).

    > W Twojej liście jest 100 stron, nawet jak zawężę do 500zł co jest maksem
    > jaki na to chce przeznaczyć.

    Jest szansa, że się zmieścisz.

    --
    Ulicami miasta uciecha w popłochu starsza kobieta, a za nią biegnie
    mężczyzna i bije ją

  • 4. Data: 2024-06-20 13:37:20
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    -2mp-2mp-zoom-na-karte-sim-4g-lte-gsm-2k-detekcja-14
    128481403

    > Zmieniło się na lepsze i ten model jest OK?

    W sumie tak :)
    [...]
    Oprócz Alle jest jeszcze polska dystrybucja/brandowana.

    https://dvspolska.pl/2318-kamery-na-kart%C4%99-sim to są sprawdzone
    produkty i opisy w sieci (są też opisy zrobione przez niekumatych więc
    należy wziąć poprawkę). Masz tam wsparcie techniczne. Trzeba też uważać
    na pułapki operatora. Przykładowo Orange blokowało dostęp do chmury i
    kamery działały lokalnie. Wiadomo przecież, że GSM działa z
    niepublicznym adresem IP i chmura jest obowiązkowa do połączenia. Można
    próbować wykupić publiczny IP ale to kosztuje.

    U siebie mam router dla kamer IP (Dahua) więc takiej autonomicznej z SIM
    nie mam.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2024-06-20 15:07:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2024 o 13:19 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

> [...]
    > prądu z sieci, ale nadal się za to nie zabrałem (a pobór jest i tak na
    > tyle niewielki, że kosztowo byłaby to sztuka dla sztuki, bardziej chodzi

    Dzięki,
    napisałeś się, ale to nie dla mnie - nie chcę nic samemu grzebać poza
    włączeniem zasilania i konfiguracją.
    Jadę tam niedługo i mam za mało czasu na doktoryzowanie.
    Kolejny raz będę dopiero w połowie sierpnia - do tego czasu może poskładam
    już docelowy monitoring.

    TG

  • 6. Data: 2024-06-20 16:50:55
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> wrote:

    > napisałeś się, ale to nie dla mnie - nie chcę nic samemu grzebać poza
    > włączeniem zasilania i konfiguracją.

    No to rzecz prostsza: wspomniana kamera (bo jest stabilna i działa) i
    modem, i do tego jakiś router, do którego wkłada się modem z jednej
    strony, a Ethernet z drugiej. Modem taki jak zaleca producent routera
    (ewentualnie router z wejściem na kartę SIM). Byle był ethernet a nie
    WiFi, bo to mniej problematyczne. Prościej się chyba nie da :)

    To moje rozwiązanie jest mocno wydumane, bo miałem czas, żeby do tego
    przysiąść, ale początkowo był tam po prostu router z modemem. Tyle że
    modem był 3G. W międzyczasie wyłączyli sieć 3G, na 2G nie chciało to
    działać (za mała przepustowość), router, który tam był (pewnie nawet nadal
    go jeszcze gdzieś mam, chyba że sprzedałem, nie pamiętam) nie obsługuje
    modemów 4G, a szukając modemu znalazłem właśnie wspomnianego ZTE, więc
    pomyślałem, że skoro i tak widać go jako Ethernet, to już pozbędę się
    routera i zrobię routing na Beagle'u.

    --
    Słoń i mrówka przechodzą przez most.. Most się zerwał..
    Mrówka mówi do słonia: A mówiłam żebyśmy przechodzili osobno..

  • 7. Data: 2024-06-20 17:14:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

> [...]
    > (ewentualnie router z wejściem na kartę SIM). Byle był ethernet a nie
    > WiFi, bo to mniej problematyczne. Prościej się chyba nie da :)

    Kiedyś korzystając z tego sprzętu:

    https://wiki.pine64.org/wiki/PineCube
    https://pine64.com/product/pinecube-dev-kit

    napisałem soft, który robi to, o co pytający pyta (i do tego inne rzeczy).
    Jeśli chodzi o sprzęt, to prościej chyba się nie da -- modem był wetknięty
    wprost w gniazdo USB. No, można było jeszcze użyć smartfona, ten ma
    wszystko w jednym kawałku. To bardziej dla zabawy i dla przetstowania
    jakichś pomysłów było, a nie z realnej potrzeby. Nie wspominam tego w ten
    sposób, że "napisałem się" jakoś strasznie. Co do jakości i stabilności
    sprzętu tego producenta nigdy nie miałem zastrzeżeń.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2024-06-20 17:15:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2024 o 16:50 Arnold Ziffel <a...@h...invalid> pisze:

> [...]
    > (ewentualnie router z wejściem na kartę SIM). Byle był ethernet a nie
    > WiFi, bo to mniej problematyczne. Prościej się chyba nie da :)

    To jest mój "plan B" - pisałem o tym pod postem Jacka.

    TG