  • Data: 2015-09-05 18:18:49
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
> [...]
    o-master-key.xhtml
    -to-jest-system-master-key

    > Zapewne było to jedno z powyższych rozwiązań. I tylko na wyrost naopowiadano
    > mi, że można z całkowitą swobodą przypisywać klucze do zamków (gdyby tak
    > było, to dorobienie na lewo klucza nie byłoby straszne -- wtedy można
    > dezaktywować ten wzór, tak jak anuluje się kartę).

    Nie wiem jak to naprawdę działa ale wydaje mi się, że klucz i mechanizma
    zamka jest podzielony na sekcje, np. trzy i w ramach każdej z nich ma
    kod otwarcia. Wystarczy że pojawi się klucz z jedną prawidłową sekcją i
    następuje obrócenie bębenka.

    Programowalne wkładki (o których pisałeś) to tylko do kluczy z
    wgłębieniami na bocznej płaskiej powierzchni. Parę linii z okrągłymi
    wgłębieniami. We wkładce ustawiasz binarnie - jest wgłębienie/nie ma go.
    Nie wyobrażam sobie programowania wkładki do zwykłego klucza, gdzie
    ważna jest głębokość wysunięcia sztyftu. To by było jedno wielkie zacięcie.

    Tak przy okazji - można dorabiać zwykłe wkładki do istniejącego klucza.
    Mam drzwi do bloku, piwnicy, śmietnika. Wkładka co pewien czas ulega
    uszkodzeniu. Pojawia się nowa, co widać, a nikt nie wymienia kluczy.

    Jeszcze jedno - mam radziecką kłódkę "siurpryz". Kłódka działa na
    przyłożenie do niej breloka. Zasada działania jest bardzo prosta - w
    podłużnym breloku jest kilka jakby kwiatków, czyli otworów wokół
    centralnego koła. Przypomina to kwiatek. W niektórych są magnesy.
    Wszystko jest ukryte pod aluminiową blaszką. Przykładasz do wgłębienia
    kłódki i możesz odciągnąć pałąk. Nie wiem, czy da się odczytać właściwy
    układ breloka przez pokrycie kłódki cieczą magnetyczną - nie posiadam.
    Uprzedzam pytanie dodatkowe - nie potraktuję jej magnesem neodymowym, bo
    mi się podoba i trzymam ją jako ciekawostkę. Neodym dokonałby gwałtu jej
    wnętrzności a działa od 20 lat.