  • Data: 2015-09-05 20:18:19
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yabba pisze:

    > A recepcjonista na to: OK. Proszę zostawić otwarty pokój i iść
    > załatwiac swoje sprawy. Wezwiemy serwis.

    No to chyba dwóch szwajcarów z halabardami przyślą.

    > Tak jak pisałem robi się inaczej. Wyczerpana bateria uniemozliwia
    > otworzenie drzwi, żeby zapewnić bezpieczeństwo dla rzeczy w środku.
    > Ale zawsze takie zamki mają awaryjne otwieranie. Albo jest miejsca
    > na zwykły klucz, albo jest ukryte niestandardowe gniazdo, pod które
    > podłącza się zewnętrzną baterię.

    Niebateryjne zamki elektryczne robi się teraz z elektromagnesem, który
    cały czas przyciąga zworę. Brakuje prądu (bo na przykład jest pożar),
    to drzwi się otwierają. Względy bezpieczeństwa tego wymagają, i to
    już chyba jest wprost w przepisach. A "bezpieczeństwo dla rzeczy
    w środku" jest traktowane gorzej, niż bezpieczeństwo ludzi. Dlatego
    zamek pokoju hotelowego powinno dać się otworzyć natychmiast, bez
    kombinowania z ukrytymi gniazdami. Normalnie był do tego zapasowy
    klucz, a jak tego nie ma, to w przypadku watpliwym drzwi powinny się
    same otworzyć.

    > Jak sam napisałeś. Zużyte mydełka widać codziennie, niezużytych nie
    > wymieniają. Wyczerpanej baterii nie widać, więc po co przepłacać za
    > wymianę. Jak się wyczerpie to się będziemy martwili.

    Parę razy czytałem reportaże z wysypisk śmieci. Nurkowie chwalą sobie
    dostawy z hoteli -- często są tam nawet nieotwarte butelki z winem.
    W tej branży takie koszta, to drobiazg. A całkiem głupi ludzie tym
    nie rządzą -- jeśli wiedzą czym się kończy zaniedbanie wymiany baterii,
    będą tego pilnować.

    --
    Jarek