  • 1. Data: 2024-06-26 12:40:24
    Temat: Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Bo już niebawem krew mnie z tym zaleje:
    Jest sobie karta graf. PALiT RTX 3060 StormX OC 12 GB. Karta ma 4 wyjścia video,
    tj. 1 - HDMI i trzy obok pozostałe - DP.

    Do karty podłączone są 2 panele:
    1. (HDMI): Monitor Samsung Smart M7 LS32BM700UUXEN (4K 3840x2160)
    2. (DP -> HDMI Adapter): TV Philips 55PUS7303/12 (4K 3840x2160)

    Problem:
    W momencie, gdy TV jest zasilany (stoi sobie wyłączony w Standby), karta po
    uruchomieniu usilnie wysyła sygnał drugim gniazdem DP tylko do niego. Jedyna
    opcja żeby zmusić kartę uruchomienia głównego wyjścia HDMI i tym samym monitora
    (który również śpi sobie w Standby), to całkowite odcięcie zasilania od TV - tak
    by nie był po prostu wykrywany.

    Karta została ostatnio wymieniona na nowszy model MSI GeForce RTX 4070 Ti Super
    Ventus 2X OC 16GB i przypadłość jest identyczna.
    To jakiś problem Nvidii?
    Da się to w ogóle jakoś ogarnąć bez ingerencji w firmware karty?

    Paranoja, obecnie muszę uruchamiać specjalnie na chwilę TV, żeby wklepać preboot
    passphrase do bitlockera, chociaż zazwyczaj wbijam 'w ciemno'. Po odpaleniu np.
    Windows monitor grzecznie już wstaje na ekranie logowania.

    --
    ???????

  • 2. Data: 2024-06-26 14:41:21
    Temat: Re: Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
    Od: Sławek Maculewicz <s...@g...pl>

    W dniu 2024-06-26 o 12:40, Klakier pisze:
> [...]
    > (który również śpi sobie w Standby), to całkowite odcięcie zasilania od TV - tak

    A tak z ciekawości - monitor zdaje się ma dwa wejścia HDMI. Może z
    drugim wejściem karta będzie się lepiej dogadywała...?

  • 3. Data: 2024-06-26 15:04:16
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Sławek Maculewicz:

    > A tak z ciekawości - monitor zdaje się ma dwa wejścia HDMI. Może z
    > drugim wejściem karta będzie się lepiej dogadywała...?

    Zobaczymy, poprzepinam to jeszcze i sprawdzę. Ciekawe, że jeden z trzech DP na
    karcie ma przy starcie priorytet względem jedynego obecnego HDMI, takie CUDA to
    tylko u Nvidii ;-)))

    --
    ???????

  • 4. Data: 2024-06-26 22:54:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5h3kg$251ut$1@dont-email.me>
    user Klakier pisze tak:

    > Zobaczymy, poprzepinam to jeszcze i sprawdzę. Ciekawe, że jeden z
    > trzech DP na karcie ma przy starcie priorytet względem jedynego
    > obecnego HDMI, takie CUDA to tylko u Nvidii ;-)))

    zależy
    stare karty Nvidii miały dvi hdmi dp

    bo HDMI to płatny diabeł panie. Nie lubimy go.

    nowsze mają dp hdmi

    https://www.evga.com/support/faq/FAQdetails.aspx?faq
    id=59560

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 5. Data: 2024-06-26 22:58:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v5gr6p$23aj6$1@dont-email.me>
    user Klakier pisze tak:

    > Problem:
    > W momencie, gdy TV jest zasilany (stoi sobie wyłączony w Standby),
    > karta po uruchomieniu usilnie wysyła sygnał drugim gniazdem DP
    > tylko do niego.

    i dlatego drogie dzieci używamy przedłużacza 230v z wyłącznikami
    żeby zjebany tv Samsung z jego zjebanymi programistami nie dowiedział
    się że hdmi zostało odpięte i ponownie przypięte.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-06-26 23:48:40
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    PiteR:
> [...]
    >
    > zależy
    > stare karty Nvidii miały dvi hdmi dp
    >
    > bo HDMI to płatny diabeł panie. Nie lubimy go.

    No, pięknie. Ale w takim wypadku rozwiązanie powinno być jednak genialne w swej
    prostocie:
    DP -> HDMI Adapter -> Monitor,
    HDMI -> TV.

    Jutro to sprawdzę.

  • 7. Data: 2024-06-27 00:02:04
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    PiteR:
> [...]
    > żeby zjebany tv Samsung z jego zjebanymi programistami nie dowiedział
    > się że hdmi zostało odpięte i ponownie przypięte.

    Zgadza się, obsługa HDMI w Samsungach w ilości > 1 to jest porażka. Mam jeszcze
    w sypialni model F7000 z 2013 roku i wiem coś na ten temat.
    Co innego, że na dzień dzisiejszy i tak najpewniej kupiłbym S95C, bo u
    prywatnych sprzedawców (Ceneo) jest do wyrwania za 6 kPLN, a jedyny odpowiednik
    - czyli Sony A95L - kosztuje drugie tyle.