  • 1. Data: 2015-09-03 21:05:27
    Temat: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    Z nienawiści do pęków kluczy, planuję gdzie tylko się da wprowadzić
    elektryczne zamki. z samą mechaniką raczej sobie poradzę. Elektronika
    będzie musiała cały czas czekać na mój sygnał, więc obawiam się że owo
    oczekiwanie może pochłonąć dużo energii. Na początku myślałem o
    przesyłaniu sygnału otwarcia GSMem. ale sam telefon będzie już mocno
    energochłonny. Wifi, bluetooth? Obawiam się że wifi odpada, bo najpierw
    jakoś magicznie telefon i "zamek" muszą się znaleść w jednej sieci. Może
    BT? Ale znowu na telefonie najpierw musiałbym zainicjować połączenie z
    urządzeniem zamek, potem.... jakiś program? Co pozostaje? breloczek
    zbliżeniowy Rfid? (lepszy breloczek niż klucz). Ile on prądu "zjada"?
    JEstem otwarty na wszelkie propozycje. Jeśli będzie konieczność zamek
    będzie otwierany za pośrednictwem arduino.

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-09-03 21:19:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-03 o 21:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > JEstem otwarty na wszelkie propozycje. Jeśli będzie konieczność zamek
    > będzie otwierany za pośrednictwem arduino.
    RFID, mam tak bramkę zrobioną, pradu bierze mało, dopiero elektromagnes
    bieże trochę przez parę sekund, dobrze jest dać podtrzymanie na 12V na
    wypadek zaniku sieci.
    Działa niezawodnie, kupiłem gotowy za około stówę na alle... do tego
    breloczki po parę zł.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-09-03 21:41:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

> [...]
    > wypadek zaniku sieci.
    > Działa niezawodnie, kupiłem gotowy za około stówę na alle... do tego

    Hotelowe zamki jakoś sobie radzą z bateryjką, która zasila rygiel i układ
    do karty zbliżeniowej (wcześniej bywały na przeciąganą kartę magnetyczną).
    Bateria starcza na lata, a to jakieś zwykłe paluszki są. Jeśli ktoś nie
    szlaja się po hotelach, może eksponaty obejrzeć tu (pierwsze wyguglane):
    http://www.patronic.pl/technika-drzwiowa/product/id/
    63 lub szukać podobnych.

    Jasne, że zamiast kupować gotowe, można też samemu (nie mam nic przeciwko,
    a wręcz przeciwnie). Warto jednak zbytnio nie odstawać od współczesności.
    Arduino ani przerzutnik na podwójnej triodzie ECC82 nie będzie to raczej
    "układ energooszczędny".

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2015-09-03 22:01:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

> [...]
    > Bateria starcza na lata, a to jakieś zwykłe paluszki są. Jeśli ktoś nie
    > szlaja się po hotelach, może eksponaty obejrzeć tu (pierwsze wyguglane):
    Szlajam się akurat, przeciąganych jak i zbliżeniowych jest tyle samo :)
    Znaczy przeciągane nie wyszły z mody jeszcze.
    Są jeszcze takie co mają brelok z blachy. Wkłada się tą blachę w zamek.
    Jak to działa to nie mam pojęcia :)

> [...]
    > Arduino ani przerzutnik na podwójnej triodzie ECC82 nie będzie to raczej
    Ale jak już na ardiuno to zrobi to na "xmege" też przepisze.
    A tu przy taktowaniu rzędu kHz to już schodzimy do pojedynczych uA

  • 5. Data: 2015-09-04 16:36:18
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    ToMasz wrote:
    > witam
    >
    > Z nienawiści do pęków kluczy, planuję gdzie tylko się da wprowadzić
    > elektryczne zamki. z samą mechaniką raczej sobie poradzę. Elektronika

    Szyfrowy chyba najlepszy? Kupilem takie cudo na allegro ZAMEK LANZ poszukaj,
    chinol i pare wad ma ale na elewacji wyglada fajnie, cienki i estetyczny, brak
    klawiszy tylko dotyk (w zimie czasem lapie 2x nacisniecie ale nie tak czesto).
    Latwo wytrzec, klawisze metalowe czy inne sie wyrabiaja co widac = zaweza
    "tajnosc" kodu.
    Ten zamek mozna by udoskonalic bardzo ale chinol nie pomyslal tak czy siak
    dobre. RFID trzeba pamietac by ze soba nosic, kod masz w glowie i tylko
    demencja Ci to odbierze. W domu alarm, jak ktos wyrwie elektrozaczep to mozna i
    alarm tak zaprogramowac ze od razu i bez nawet uzbrojenie, wlaczy alarm.
    Wszystko kwestia kombinowania i zabawy.

  • 6. Data: 2015-09-04 16:59:10
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 04.09.2015 o 16:36 forestdumb <...@...z> pisze:

    > RFID trzeba pamietac by ze soba nosic, kod masz w glowie i tylko
    > demencja Ci to odbierze.

    RFID można przyczepić do czegos co się i tak stale ze sobą nosi. Jasne, że
    ktoś może ukraść, można zgubić ale nie bardziej niż zwykły klucz.
    Wstukiwanie kodu trwa dłużej, w zimie trzeba zdjąć rękawiczki, istnieje
    ryzyko podglądnięcia (jak idziesz ze znajomym to przecież głupio by było
    zasłaniać - pewnie Cię nie okradnie ale może np. wejść i nakryć na czymś
    na czym byś nie chciał ;)).

    IMO jeśli chodzi o wygodę to najlepiej RFID.
    Jeśli o pewność to z popularnych rozwiązań pewnie czytnik linii
    papilarnych.

    --
    SW3
    ----

  • 7. Data: 2015-09-04 17:33:53
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 04 Sep 2015 16:59:10 +0200, SW3 napisał(a):

    > RFID można przyczepić do czegos co się i tak stale ze sobą nosi. Jasne, że
    > ktoś może ukraść, można zgubić ale nie bardziej niż zwykły klucz.

    Nie ma co się bawić w półśrodki:
    https://dangerousthings.com/shop/xemi-em4200-2x12mm-
    injection-kit/
    ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2015-09-04 19:40:20
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    IMO jeśli chodzi o wygodę to najlepiej RFID.
    Jeśli o pewność to z popularnych rozwiązań pewnie czytnik linii
    papilarnych.

    Przydałby się RFID o zasięgu 0,5-1m. taki, że zanim nacisnę klamkę, to zamek
    już się otworzy.
    Tyle się pisze o możliwości "zgrania karty" ale jakoś nie mogę znaleźć nic
    takiego w przystępnej cenie.

    Jednak najtrudniej (lub najdrożej) to będzie z mechaniką. Nie ma zamków
    poniżej 1000zł.
    Robić samemu... nie chciałbym aby taki prototyp mi się zaciął.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2015-09-04 22:13:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 września 2015 16:36:22 UTC+2 użytkownik forestdumb napisał:

> [...]
    > klawiszy tylko dotyk (w zimie czasem lapie 2x nacisniecie ale nie tak czesto).
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =zamek+lanz&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-lo
    c-v1-uni-1-5-0827
    Gdzie ten na dotyk?

  • 10. Data: 2015-09-04 22:29:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 3 Sep 2015 21:41:22 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    nie
    > szlaja się po hotelach, może eksponaty obejrzeć tu (pierwsze

    Zawsze mnie ciekawiło, co taki zamek robi jak mu bateria padnie...
    nie da się drzwi otworzyć czy będą otwarte się na stałe?

    --
    Marek