  • Data: 2020-07-16 12:07:39
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-07-16 o 10:51 +0200, J.F. napisał:

    >No właśnie. Byle plik preferencji, czy choćby twórczość użytkownika,
    >którą ten mógł chcieć trzymać razem z programem - bo przecież tylko
    >tak
    >da się je odtworzyć.

    Byla szansa na konfiguracje - program i biblioteki z CD, konfiguracja
    i pliki uzytkownika z HDD.

    >Twardziel jak twardziel - fajny jest do pierwszej burzy. A co na
    >ZIPach
    >było w szufladzie, to bezpieczne.

    A jak dach bedzie przeciekal ?

    >Jeśli wierzyć Wikipedii, to ZIP drive i USB pojawiły się w 1995, a
    >pendrajwy w okolicach 2000. No i właśnie do 2000 ZIP był fajną
    >alternatywą do dyskietek 1.44M.

    Wiki tez podaje, ze w okolicach 2000 ZIP zaczal zamierac ... ale czy
    to z winy usb flash czy z winy ogolnej.

    Pierwsze pendrive byly raczej male, wiec znow nie stanowily
    konkurencji dla CD.
    I chyba drogie - wiec to nie jest alternatywa dla wielu dyskow ZIP.

    >Wśród kolegów to tylko ja miałem. Ale wśród kolegów to generalnie
    >mało
    >kto używał komputera do czegokolwiek poza graniem w Polan,
    >Kwatermastera czy innego Sołtysa, więc moja próbka jest mało
    >interesująca.

    W bardziej profesjonalnych zastosowaniach tez widzialem malo.
    Jakies agencje relamowe uzywaly, bo mieli potrzebe przenoszenia tych
    ~100MB.
    Bo do archiwizacji to chyba lepiej CD-R.
    A i u nich konkuerencja byla w magnetooptykach ...

    J.