  • Data: 2020-07-16 14:46:11
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Były. Ale to już w innych realiach. Moja pierwsza nagrywarka mogła
    >wypalać z podwójną prędkością, ale funkcję tę traktowało się jako
    >eksperymentalną, więc na gotową płytę trzeba było czejać godzinę.

    Chyba, ze danych mniej, to krocej.

    No i godzina na backup ... znosnie :-)

    >Może też było generowanie obrazu w locie, ale tym bardziej nie
    >należało
    >ryzykować, że w trakcie wypalania coś czknie. Zresztą nie wiem, czy
    >to "nagrywanie bez obrazu" nie polega na stworzeniu go w RAM. Już
    >nie pamiętam, ile tego RAM było, może 32 MB lub cos koło tego.

    Ale inne programy juz dzialaly i w locie robily na tej ilosci.

    Wydaje mi sie, ze dosc wczesnie sie pojawily takie programy, co sobie
    bez obrazu radzily - przynajmniej pod Windows.

    >Podobno. Ja na to nigdy nie wpadłem. Ale co tam ja, który tego
    >systemu
    >nie używa. Wszyscy znajomi posiadacze Windows byli przekonani, że do
    >nagrania płyty konieczny jest program Nero, zazwyczaj sprzedawany
    >z nagrywarką. Inaczej się nie da.

    Bo tak bylo, i Nero jesli mnie skleroza nie myli - potrafil nagrac
    pliki bez obrazu.

    A potem sie pojawila w Windows "obsluga nagrywarki", tylko trzeba bylo
    przeczytac "co nowego w systemie" :-)
    Zreszta - mimo tych nowych mozliwosci i tak uzywalem Nero, bo jakos
    tak przyjemniej i pewniej, i chyba wiecej mozliwosci :-)
    No i nie zajmowal tych 0.7GB bez potrzeby :-)

    Tak przy okazji - widac sie udalo MS jakos ujednolicic te nagrywarki,
    ze jeden program obslugiwal prawie wszystkie.

    Nagrywarki tez sie zrobily jakies lepsze i mniej kaprysne ... i
    komputery szybsze na pewno tez pomogly.

    P.S. O prosze - 2006 rok
    https://www.centrumxp.pl/Publikacja/Rozszerzona-obsl
    uga-Cyfrowego-Audio-i-Video

    I ... jakos sie MS dogadal w kwestii praw autorskich, ze tak
    bezczelnie i latwo pozwalal plyty audio kopiowac ?

    J.