  • Data: 2020-07-16 13:18:24
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Nie pamietam ... nie bylo programow, co nagrywaly bez tego obrazu ?

    Były. Ale to już w innych realiach. Moja pierwsza nagrywarka mogła
    wypalać z podwójną prędkością, ale funkcję tę traktowało się jako
    eksperymentalną, więc na gotową płytę trzeba było czejać godzinę.
    Może też było generowanie obrazu w locie, ale tym bardziej nie należało
    ryzykować, że w trakcie wypalania coś czknie. Zresztą nie wiem, czy
    to "nagrywanie bez obrazu" nie polega na stworzeniu go w RAM. Już
    nie pamiętam, ile tego RAM było, może 32 MB lub cos koło tego.

    > Gdzies tam w pozniejszych latach, to sie nagrywalo przez przesuniecie
    > plikow na ikonke napedu i wtedy windows sobie kopiowal do roboczego
    > katalogu, a potem nagrywal
    > To chyba gdzies w XP, a moze Vista.

    Podobno. Ja na to nigdy nie wpadłem. Ale co tam ja, który tego systemu
    nie używa. Wszyscy znajomi posiadacze Windows byli przekonani, że do
    nagrania płyty konieczny jest program Nero, zazwyczaj sprzedawany
    z nagrywarką. Inaczej się nie da.

    --
    Jarek