  • Data: 2020-07-16 16:59:28
    Temat: Re: Że kiedyś takie wynalazki chciało się produkować...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > A to zależało od ustawień. Wprawdzie pliki tymczasowe były tworzone,
    > ale nie było to aż tak wielkie jak ISO do nagrania. No chyba że się
    > ustawiło żeby je i tak utworzył.

    Tworzenie obrazu w pliku dzisiaj nic nie kosztuje. A potem się przydaje,
    gdy trzeba nagrać kilka egzemplarzy. Nie dalej jak wczoraj dzwinił
    do mnie zrozpaczony znajomy, bo firma, która ma mu wyprodukować 600
    egzemplarzy płyty, zażyczyła sobie obrazu iso i sumy md5. A on nie wie
    co to jest, ani jaki program do robienia tych obrazów i sum ma kupić,
    żeby działał pod MacOS.

    > Była. Drivery wpisywane w config.sys (ktoś to jeszcze pamięta?)
    > sprawdzały identyfikatory napędów i innych nie obsługiwały. Niektóre
    > dawało się przekonać że potrafią, aż w końcu pojawił się driver bodaj
    > Mitsumi czy jakoś tak który to olewał i wszystko na nim działało.
    > A jak ktoś miał kilka napędów i do każdego ładował inny driver, to była
    > zabawa. Nawet bywało tak że napędy tej samej firmy miały inne drivery.

    No ale po to właśnie są drivery, żeby potem już działało zawsze tak
    samo. Jak już ten kernel przekompilowałem, to CDROM (Mitsumi właśnie)
    działał jak każdy inny. Czy w Windows bywa(ło) tak, że program, dajmy
    na to wspomniany Neron, odmawia działania, bo ma mapend Sony, a nie
    Mitsui?

    --
    Jarek