eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-01 12:37:37
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    >
    > Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
    > 12V nie naladuje wcale.
    >
    > Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
    > samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
    > znamionowym 12V"
    >
    > A tak naprawde to ~14V.
    >
    > Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
    > wyznaczal napiecie.
    >

    No wcale, wcale! Stąd już prądnic się nie stosuje, gdyż prądnica o mocy 1 czy 2 kW do
    współczesnego samochodu miałaby wielkość 2x większą niż tej samej mocy alternator.
    Prądnica na biegu jałowym wyciągała przeciętnie 12,8-13,2 V stąd powszechnie się mówi
    że prądnica jest dwunastowoltowa. Natomiast alternator na biegu jałowym wyciąga
    14,2-14,4 V stąd się mówi i pisze na alternatorze 14 V.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: