  • Data: 2019-02-01 21:20:16
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1qqx5bdqpggjq$.14cm2tiugecz6.dlg@40tude.net...

    > Fabryka wie, ze to jest ~14V :-)

    Ale to już nie nominał.

    > germanowe byly pnp.
    > A krzemowe poczatkowo tylko npn.
    >
    > Choc cos mi chodzi po glowie, ze byly pozniej i germanowe npn - para
    > komplementarna AC180/181

    Były, kojarzę. Choć z początku kojarzę też zestawianie germanów PNP z
    krzemami NPN...

    > Oczywiscie zasilanie wzbudzenia mam na mysli.

    Się domyśliłem :)
    Kiedyś wszystko chciałem zastępować elektroniką, wszelkie przekaźniki, itp.
    Do dziś mam taki zamysł wobec podzespołów elektromechanicznych łącznic
    telefonicznych zestawionych tak, aby elektroniczny zamiennik, wsadzony na
    miejsce elektromechaniki, nie różnił się istotnie od poprzednika... Taki mam
    zamysł, żeby całą elektrykę wybieraka (co najwyżzej z wyłączeniem elementów
    wykonawszych) zastąpić choćby jakimś prostym 8048 (a trzeba tu więcej?), czy
    8051, robiącym potrzebne cechy układu i mającym parę rzeczy dodane. Podobnie
    wybieraki krzyżowe, kodowe, obrotowe, a nawet OS aka (w Polsce tylko) SALME.
    Zastąpić ich elektromechanikę elektroniką i zobaczyć, jak taka łącznica się
    zachowa w ruchu.
    Ale... z kolei dziś mnie czesto kusi w drugą stronę, zastępować elektronikę
    elektromechaniką, zwłaszcza tam, gdzie można coś zyskać taką zamianą,
    kosztem możliwie małej straty, albo w ogóle bez niej.
    Czysta ciekawość po prostu.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.