  • Data: 2019-02-01 20:18:15
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:2yajdzi03doo$.rokl4tcagjej.dlg@40tude.net...

    > Ogolnie to zarowki sie czasem pala, wiec musisz byc na to
    > przygotowany.

    Jednak owo 19V może wybitnie tym prawom pomóc i na to wolałbym już się nie
    (musieć) przygotowywać.
    Jak pyknąć, to niech pyknie przy 12V, jak fabryka przewidziala. Prędzej bym
    się spodziewał, że awaria wystąpi z przyczyn "naturalnych", a nie wskutek
    nienormalnych warunków pracy.

    > Ale to nie bylo wyposazenie fabryczne fabryka nie odpowiadala :-)

    Nie wszyscy mieli, ale w kilku Skarpetach widziałem.

    > P.S. Do germanowych tranzystorow pasuje plus na masie/

    A ja myślałem, że do P-N-P...

    > No ale dzieki nim ktos z Zadupic moze powiadomi ze most zerwalo.

    Wiadomo, <Kononowicz mode on> po to one są, po to są one! <Kononowicz (1)
    mode off>

    > A za PRL ... nie ma telefonu, nie ma samochodu, nie ma benzyny.

    Jak się wszyscy nie schleją, to możze jeden bystry podjedzie czymś, zanim
    zaleje teren, do najbliższej wiochy i jakiś się dowrzeszczy, aby
    zadzwonili... Albo jakieś CB, choćby Tukana, czy Echo, kupią na wiochę, może
    doleci.

    > No dobra, wladza sie starala, aby we wsi jeden telefon byl.

    Baaardzo się starała...

    > Musialbym odszukac, ale
    > https://www.polmozbytbielsko.pl/?2064,pl_regulator-n
    apiecia-rg-15k

    > Rzucaja sie w oczy dwa oporniki, to moze bylo zasilanie pelnym
    > napieciem, przez opornik lub wcale ... albo przez dwa oporniki.

    Jeśli, to by mi wzbudzenie pasowało. Nawet po pijaku nie pokuszę się,
    puszczać przez te drucidła, pełnych 25A

    https://www.polmozbytbielsko.pl/?804,pl_regulator-na
    piecia-pradnicy-syrena-elektroniczny-rp-15k
    Ano...

    > A ile elektroniki w samolotach.

    Ale one chyba od początku były projektowane z myślą o narażeniu w trakcie
    używania na skutki spiorunowania... W samochodach niespecjalnie bym się
    spodziewał. Bo i nie zaleca się jeżdżenia w casie burzy, choćby dlatego:
    https://www.youtube.com/watch?v=vV8wBsyFQao
    https://www.youtube.com/watch?v=NHrNQMdRX7U
    To tyle tak na szybko.

    --