-
Data: 2019-02-02 14:24:55
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
> > Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty
>
> Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto nowych aku, czyli
> zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na dnie celi ma
> zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
A gdzie ja coś takiego mówiłem? Przy prądzie kilkaset mA niczego w akumulatorze nie
uszkodzisz. Samo napięcie czy ma 14 V czy 16,5 jest bez znaczenia o ile prąd jest
niewielki.
> Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo cele już wtedy
> gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy prądzie 0,5A
> dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki.
To, że gazuje nie jest niczym dziwnym. To normalne i zwyczajne zjawisko. Każdy
akumulator gazuje, zarówno przy ładowaniu jak i oddawaniu energii. Każdy przeciętny
samochód tak ładuje do około 14,5 V i nic się z tego tytułu nie dzieje. Gazowanie
przy wyższym napięciu jest podobne i ma identyczne skutki - ubytek wody.
Więc trzymam
> jeszcze z kilkadziesiąt minut na napięciu 14,4-14,5V i koniec.
Każdy robi jak tam uważa. Zatem rób jak piszesz.
> A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał z kilka
> godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże napięcie aby
> wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w końcu wzrosło
Nie wzrośnie, bo dobry prostownik jest tak skonstruowany, że nie produkuje na swoich
zaciskach tak dużego napięcia.
> na aku (pomijając zabijanie aku) o czym też źródła podają, że nie kończy się
> ładowanie na magicznym 16V (zwłaszcza jak prostownik nie ma ogranicznika
Co to za tajemnicze źródła podają takie rewelacje? Możesz podać. Bo ja ci podałem
fachową książkę i tam autor ma odmienne zdanie. Nie pleć bajek. Akumulator się zużywa
od przetrzymywania go w stanie nienaładowanym. Nie słyszałem jeszcze aby akumulator
się zużywał od bycia w stanie naładowanym!
> napięcia, a trzyma stały zadany prąd, to będzie pchał w teoretyczną
> nieskończoność napięcie, żeby tylko prąd nie spadał poniżej ustalonego 0,1Q)
> i że już wyżej choćbyśmy na głowie stawiali nie będzie rosło.
Bajki, Panie, bajki prawicie. Kup sobie normalny prostownik i sprawdź a nie opowiadaj
fantasmagorii o zabijaniu akumulatora. Ładować należy do osiągnięcia przez elektrolit
prawidłowej gęstości i prostownik można odłączyć. Nic cuduj. Każda instrukcja obsługi
akumulatora opisuje jak należy postępować.
>
> > Napięcie poniżej 12 V oznacza całkowite wyładowanie akumulatora.
> > Nie odpalisz takim akumulatorem żadnego samochodu.
>
> Jak widać cudowne auta benzynowe 1,3 palą jeszcze na granicy z aku, które na
> pokładzie kilkanaście sekund przed zakręceniem rozrusznikiem (oczywiście już
> z dużym dławieniem się) daje mizerne 11,6V, a auto jednak łapie po kilu
> sekundach.
Mylisz napięcie bez obciążenia z napięciem na baterii po przyłączeniu rozrusznika.
Akumulator o napięciu 12 V ma zamiast elektrolitu czystą wodę i nie da się nim
uruchomić pojazdu. Znowu bajki opowiadasz.
> Co do rozładowania to mądre źródła podają, że jest to napięcie końcowe 10,5V
> i że schodzenie poniżej dopiero tego progu powoduje trwałe zasiarczenie.
Akumulator o napięciu na biegunach 10,5 V to jest właściwie huta. Jedyny wyjątek to
głębokie rozładowania go do takiego napięcia. Niemniej jednak jak usuniesz obciążenie
to napięcie od razu urośnie do 12 - 12,2 V.
Więc stale mylisz napięcie jałowe (bez obciążenia) z napięciem końcowym wyładowania
albo z napięciem baterii pod obciążeniem!
Nie ma po prostu pojęcia o czym piszesz! Sprawdź sobie, to będziesz wiedział. Że
akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
> 11,6V potrafił uzyskać aku, który raptem może raz na rok - przy dobrych
> wiatrach - trafi na prostownik (nie każdy ma gniazdko obok auta i wykręcanie
> aku się nie uśmiecha), a w praktyce ma krótki miejskie przejazdy ~7km w
> jedną, ~7km w drugą powrotną stronę (czyli dwa rozruchy), a potem stał 2
> tygodnie nie ruszany przy +7stopnia Celsjusza i miał wiek użytkowania 4
> lata.!
Znowu jakieś fantasmagorie. Akumulator o tak niskim napięciu = huta!
Prawidłowe napięcie sprawnego i naładowanego akumulatora to 12,8 V starsze mogą mieć
12,6 V i to też będzie ok. Napięcie poniżej 12 V świadczy o całkowitym rozładowaniu
lub uszkodzeniu baterii.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
- 03.02.19 19:03 J.F.
- 03.02.19 19:15 J.F.
- 03.02.19 19:26 J.F.
- 03.02.19 19:59 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:04 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:09 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:19 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:34 J.F.
- 03.02.19 20:44 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 21:06 RoMan Mandziejewicz
- 03.02.19 21:09 RoMan Mandziejewicz
- 03.02.19 21:16 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=