eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • X-Received: by 2002:a5b:30c:: with SMTP id j12mr184977ybp.5.1549021057273; Fri, 01
    Feb 2019 03:37:37 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a5b:30c:: with SMTP id j12mr184977ybp.5.1549021057273; Fri, 01
    Feb 2019 03:37:37 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
    85.160.216.MISMATCH!v55no5400392qtk.0!news-out.google.com!h3ni2893qtk.1!nntp.go
    ogle.com!v55no5400390qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
    om!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 1 Feb 2019 03:37:37 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
    posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
    NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1...@t...no1>
    <6...@g...com>
    <5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5...@g...com>
    <7...@g...com>
    <1pmblnhub10i3$.8zqwk6lbawcu$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <e...@g...com>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    From: Tomalo <r...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 01 Feb 2019 11:37:37 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740649
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Przeciez skoro uwazasz, ze 14V nie naladuje akumulatora do pelna, to
    > 12V nie naladuje wcale.
    >
    > Po prostu - to napiecie "znamionowe". Czyli "pradnica przeznaczona do
    > samochodow z instalacja 12V". A dokladniej "instalacji o napieciu
    > znamionowym 12V"
    >
    > A tak naprawde to ~14V.
    >
    > Zreszta pradnica jak alternator byla regulowana - to regulator
    > wyznaczal napiecie.
    >

    No wcale, wcale! Stąd już prądnic się nie stosuje, gdyż prądnica o mocy 1 czy 2 kW do
    współczesnego samochodu miałaby wielkość 2x większą niż tej samej mocy alternator.
    Prądnica na biegu jałowym wyciągała przeciętnie 12,8-13,2 V stąd powszechnie się mówi
    że prądnica jest dwunastowoltowa. Natomiast alternator na biegu jałowym wyciąga
    14,2-14,4 V stąd się mówi i pisze na alternatorze 14 V.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: