eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-01 15:49:05
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:bebfb388-dd8f-4549-98de-6212b19c186d@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:55:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    [...]
    >Zalety alternatorów:

    Zalety najwyrazniej byly, skoro pradnice DC wyginely :-)

    Tylko trudno powiedziec ktora w jakim stopniu sie liczyla.
    A z braku aktualnej produkcji nawet nie ma jak porownac parametrow.

    >- rozpoczyna dostarczanie mocy przy znacznie mniejszej prędkości
    >obrotowej niż prądnica

    IMO kwestia konstrukcyjna.

    >- większy zakres prędkości obrotowych w których alternator może
    >pracować z uwagi na brak komutatora
    >- większa moc niż prądnica o podobnych wymiarach
    >- większa maksymalna prędkość obrotowa - do 15000 obr/min
    >(krótkotrwale do 20000 obr/min)

    Silniki w odkurzaczach kreca sie szybko, a komutator maja.

    >- samoczynne ograniczenie prądu obciążenia (pobieranego z
    >alternatora)

    Hm, czy to zaleta ?

    >- biegunowość napięcia niezależnie od kierunku obrotów

    A z tym to roznie. Samowzbudna moze miec taka zalete.
    Tylko po co - syrenka co prawda potrafila odpalic do tylu, ale jechac
    tak sie raczej nie dalo.

    >- duża niezawodność i trwałość ograniczona jedynie żywotnością łożysk

    I podejrzewam, ze to byl jeden z wazniejszych powodow.
    Tylko ze szczotki w alternatorze sie jednak troche scieraja, a i
    pierscienie wycieraja.

    >- uproszczona budowa regulatora - brak wyłącznika zwrotnego i
    >ogranicznika prądu

    w dobie elektroniki pewnie prosto realizowalne.

    >- możliwość stosowania akumulatorów o mniejszej pojemności

    A to nie wiem czemu - to slabe ladowanie na niskich obrotach ?

    >"Prądnice prądu stałego obecnie są stosowane rzadko gdyż, czas pracy
    >silnika spalinowego w stanie jałowym,
    >przy ruchu samochodu osobowego w mieście dochodzi do 40% całego czasu
    >pracy,
    >a w przypadku autobusów miejskich do 60% całego czasu pracy.

    ale autobusy nie maja wysokich obrotow silnika :)

    >Moc na jednostkę masy, otrzymana z prądnicy prądu stałego, jest
    >niewielka i wynosi 40÷70 W/kg.
    >W przypadku stosowania alternatorów przy takiej samej objętości i
    >masie otrzymuje się maszynę o 2÷3 razy większej mocy.
    >Moc na jednostkę masy uzyskana z alternatora o klasycznej budowie
    >wynosi 100÷200 W/kg. Jeszcze korzystniejsze wskaźniki objętości i
    >mocy na jednostkę masy >otrzymuje się w przypadku alternatorów
    >kompaktowych.

    Ciekawe, jakby to dzis wygladalo ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: