-
Data: 2019-02-01 23:56:12
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "gienek" <n...@s...amu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Tomalo" news:a3c0011e-2957-43b8-9d4b-2dde8d8d6b3c@googlegrou
ps.com
> Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty
Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto nowych aku, czyli
zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na dnie celi ma
zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo cele już wtedy
gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy prądzie 0,5A
dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki. Więc trzymam
jeszcze z kilkadziesiąt minut na napięciu 14,4-14,5V i koniec.
A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał z kilka
godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże napięcie aby
wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w końcu wzrosło
na aku (pomijając zabijanie aku) o czym też źródła podają, że nie kończy się
ładowanie na magicznym 16V (zwłaszcza jak prostownik nie ma ogranicznika
napięcia, a trzyma stały zadany prąd, to będzie pchał w teoretyczną
nieskończoność napięcie, żeby tylko prąd nie spadał poniżej ustalonego 0,1Q)
i że już wyżej choćbyśmy na głowie stawiali nie będzie rosło.
> Napięcie poniżej 12 V oznacza całkowite wyładowanie akumulatora.
> Nie odpalisz takim akumulatorem żadnego samochodu.
Jak widać cudowne auta benzynowe 1,3 palą jeszcze na granicy z aku, które na
pokładzie kilkanaście sekund przed zakręceniem rozrusznikiem (oczywiście już
z dużym dławieniem się) daje mizerne 11,6V, a auto jednak łapie po kilu
sekundach.
Co do rozładowania to mądre źródła podają, że jest to napięcie końcowe 10,5V
i że schodzenie poniżej dopiero tego progu powoduje trwałe zasiarczenie.
11,6V potrafił uzyskać aku, który raptem może raz na rok - przy dobrych
wiatrach - trafi na prostownik (nie każdy ma gniazdko obok auta i wykręcanie
aku się nie uśmiecha), a w praktyce ma krótki miejskie przejazdy ~7km w
jedną, ~7km w drugą powrotną stronę (czyli dwa rozruchy), a potem stał 2
tygodnie nie ruszany przy +7stopnia Celsjusza i miał wiek użytkowania 4
lata.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.02.19 00:09 J.F.
- 02.02.19 11:04 Paweł Pawłowicz
- 02.02.19 14:24 Tomalo
- 02.02.19 14:32 Tomalo
- 02.02.19 16:38 RoMan Mandziejewicz
- 02.02.19 17:48 Tomalo
- 03.02.19 19:03 J.F.
- 03.02.19 19:15 J.F.
- 03.02.19 19:26 J.F.
- 03.02.19 19:59 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:04 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:09 Mateusz Viste
- 03.02.19 20:19 Jarosław Sokołowski
- 03.02.19 20:34 J.F.
- 03.02.19 20:44 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=