    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Date: Sun, 5 Nov 2023 16:11:04 +0100

    On 03.11.2023 15:05, LordBluzg(R)?? wrote:
    > To może w końcu napisz, co chcesz uzyskać? Będzie prościej w sensie co i
    > kiedy ma się włączyć lub wyłączyć.

    Pierwsza i jedyna potrzeba z początku, to było informowanie o
    przełączeniu zaworu trójdrożnego. I to pi razy oko jako informacja dla
    mnie - otrzymuje.

    A teraz - tak jak Ty - bawię się mając oczujnikowaną całą maszynownie i
    próbuję skonfigurować powiadomienie o pracy urządzenia grzewczego -
    oddzielnie dla CO i CWU. Pisząc serio - kilkukrotnie czytałem tutaj na
    grupie duże pochwały w kierunku Supli, to teraz gdy ją mam to staram się
    sprawdzić co "pożytecznego" mogę z niej wycisnąć.

    Łatwiej jest może "dobrać" warunki gdy się widzi dane, toteż podrzucam
    ostatnie 24h - https://ibb.co/cvwVwKm

    Mam też dane dla temperatury podłogi jak i zbiornika CWU -
    https://ibb.co/6gqjbWj, i może dołączenie ich do warunków pomoże.

    Z ciekawostek, za pomocą czujnika temperatury można zobaczyć jak pracuje
    pompa w hydroforze ;-) https://ibb.co/g4jpmZH

    Albo że mój zamrażalnik włącza się 45 razy w ciągu doby -
    https://ibb.co/kQyc2HL

    > j/w Tak w ogóle dziwię się, że chcesz bazować na wskazaniach z różnych
    > punktów a nie na logicznych (slawe) wskazaniach. Chodzi o temperaturę na
    > powrocie. Ona zawsze jest niższa niż na wyjściu i zawsze jest wynikową
    > systemu. Temperatura "Master" czyli na wyjściu jest tutaj kluczowa i od
    > niej ustalałbym progi (tak mam u siebie) czyli termometr "na
    > rurze"...ale można to sprząc z pompą, zaworem, cokolwiek.

    Za powrót myślałem o temperaturze podłogi (ta jak napisałem wyżej jest
    zdecydowanie stabilniejsza), ale ja tu widzę co najmniej jeden problem i
    jedno coś za coś.

    To pierwsze, to że w przypadku defrostu jak widać na wykresie,
    temperatura zasilania może być niższa nawet niż temperatura powrotu podłogi.

    Drugi to czas reakcji. Szukam rozwiązania żeby dostać powiadomienie w
    ciągu ~minuty(?) od rozpoczęcia działania grzania. Temperatura na
    podłodze (powrót z niej) - jak widać na wykresie, to 1C na ~30min i to
    na dzisiejsze warunki i z początku grzania. Widać że potem moment się
    wypłaszcza.

    > Zapewne zawsze dochodzi do przekroczenia progu temp Max, co uznałbym za
    > próg "koniec grzania" oczywiście z jakimś tam wyliczeniem (buforem
    > czasowym) na zmiany dynamiczne.

    Ale max czego, zasilania? To jest różne w zależności od warunków
    pogodowych i ustawionej oczekiwanej temperatury na powrocie. Ta z kolei
    wynika z krzywej pogodowej. O to ostatnie w supli, nawet nie pytam ;-)

    Ja nie mówię że się nie da. Supla stawia na wszechstronność i możliwości
    integracji. Przypuszczam że metodą prób i błędów w iluś tam scenach i
    jakiś zależnościach pewnie bym dobrał konfigurację taką, żeby
    wyeliminować wszystkie false wyzwolenia.

    Można by też pewnie napisać kilkadziesiąt linii kodu i wrzucić na jakiś
    kolejny ESP co by pobierał te dane (niech będzie nawet lokalnie),
    przetwarzał je lokalnie, a do supli cloud wysyłał na kilku wirtualnych
    kanałach już przetworzone stany - grzeje 0/1.

    No ale dla siebie w liczbie sztuk jedna takie wygibasy? ;-)

    > Bo możesz stwierdzić, że pomogłem Ci połowicznie albo stwierdzić że
    > szedłeś złą drogą i wtedy zarobię 2x4pak rozwiązując Twój problem i
    > wskazując właściwą drogę na dalsze zabawy :D

    Podsunąłeś dopisanie warunku wyzwalacza do warunku wykonania. Zamiast
    jeden sceny zrobiłem dwie i mam teraz powiadomienia Start grzania i Stop
    grzania. Już w połowie drogi ;-)

    Teraz to mnie te notyfikacje najbardziej frapują, bo dla mnie to wygląda
    jak ewidentny błąd (nieobsłużony przypadek graniczny) i bez interwencji
    autora scripts czy tam kogoś od supli, raczej tego nie obejdę - a raczej
    nie chce się skupiać na czymś na czym nie ja powinienem.

    Ewentualnie w supla cloud jakby dodali obsługę "trendu" (jak poprosiłem
    na forum), to myślę że wtedy aktualne potrzeby rozwiązałaby podstawowa
    supla.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz