  • Data: 2023-11-15 19:56:02
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest pole warunek, ale robi to samo co warunek w wyzwalaczu.

    Nie. Niżej tłumaczę.

    > Spójrz tak.
    > Jeżeli nie było by pola "warunek wykonania" to nie miałbyś jak podać
    > warunku jeżeli wyzwalaczem byłby cron lub ręczne wywołanie sceny.

    Źle kombinujesz.

    > Wyzwalacz - jak już utailiśmy - nie jest tylko listą kanałów, ale także
    > warunkiem. Jeżeli chce żeby warunek dotyczył tylko wyzwalacza, a nie
    > wywołania "z palca" lub z crona, to nie używam "warunku wykonania".

    Nie o to chodzi i w sumie i "TU CIĘ MAM" :] Istnieje coś takiego, jak
    sprzężenie zwrotne i właśnie Ty tego użyłeś "specjalnie" a w zasadzie
    "bez przemyślenia o skutku", żeby to sprzężenie wywołać i zgłosić błąd.
    To nie jest błąd systemu ale błąd usera. Przykładowo, możesz to samo
    zrobić ze wzmacniaczem, podłączając wyjście na głośniki do wejścia
    wzmacniacza. To dokładnie takie samo działanie...ale nie piszesz do
    producenta, że ma błąd iż spowodował możliwość takiego podłączenia :]

    Wtyczki przecież pasują :D Sprawdź sobie z wtyczką jack i połącz wyjście
    słuchawek na wejście mikrofonu :]

    Dam Ci przykład z cronem...będzie wolniej ale może zrozumiesz. Cron
    odpala co 10min przekaźnik. Jeśli nie dam warunku IF, to będzie go
    odpalał obojętnie od jego stanu do końca świata a ja będę miał
    powiadomienia co 10 min. Jeśli jednak dam warunek IF=OFF to odpali go
    dopiero wtedy, jeśli będzie OFF, czyli 1 raz. Ponieważ wyzwalacz jest
    natychmiastowy, to brak dodatkowego/odpowiedniego warunku w polu warunku
    zadziała jak "klikacz" i będziesz miał dokładnie ten efekt, którego nie
    możesz dotąd pojąć :]

    > O DC teraz wspomniałem. Ja szukałem na 230V.

    Do akumulatora? :D To ja pisałem o woltomierzu a nie watomierzu.

    > Warunek > od lub < od być może u Ciebie jest wystarczający do
    > odgadnięcia że coś rośnie lub maleje, szczególnie że odgadujesz tym
    > napięcie na akumulatorze, gdzie ten przedział pracy masz niemal stały.
    > Jak u kogoś te przedziały się zmieniają, to albo trzeba iść na duży
    > kompromis albo kombinować inaczej.

    Niezupełnie, wystarczy tylko oznaczyć "w jakiej skali" w sensie, że
    skala ma gdzieś początek i koniec.

    > Napisałbyś "zgoda" i nie ciągniemy tego tematu z zwiększy mniejszy
    > dalej. No chyba że o te piwa Ci chodzi, to wyślij dane na priv ;-)

    Luzik, nie łaszę się na piwo :D

    > Z takim podejściem, to supla faktycznie pozostanie niszowa.

    Znów nie łapiesz. Jestem otwarty na "prawdziwe" błędy a nie na błędy
    usera, które wyżej Ci przybliżyłem. Akurat to co zrobiłeś, nie jest
    błędem systemu ale błędem usera. Po prostu źle sobie założyłeś, że tak
    ma to wyglądać. Efekt jest z mojej strony oczekiwany, znaczy coś Ci nie
    bangla. Gdybyś użył tego narzędzia w odpowiedni sposób, to zabangla.

    To nie wina narzędzia, lecz operatora :]

    > Zaraz, bo chyba nie wytłumaczyłem dostatecznie. Pranie "delikatne" trwa
    > 2:40. I tam 1-2 minutowe przerwy w obracaniu bębnem są na pierwszym i
    > drugim etapie (potem pozostaje płukanie, tutaj akurat bez odwirowania).
    >
    > To ile miałbym ustawić 2h opóźnienia? A gdy włączę "pranie codzienne" co
    > trwa 1:04, to po 2h od zakończenia prania się wyłączy pralka? :-D

    Po prostu. Ustal najdłuższy stan nieaktywny w sensie braku poboru i to
    wpisz. Nie wiem ile wyjdzie, bo nie sprawdzałem.

    > W swoim sterowaniu ładowania akumulatora lub powiadomieniu o otwartej
    > altanie, akceptowałbyś takie opóźnienia?
    >
    > Warunek (który by najwyraźniej wystarczył):
    > "Od 5 minut odczyt z czujnika wynosi 0" - reakcja

    No to ustawisz 7 minut jako czas wykonania drugiej sceny i pasi. Jeśli
    po 7 minutach nie będzie poboru to scena druga się w końcu wykona. Jeśli
    pobór będzie, to następne 7 minut leci pętla. Zwyczajnie/logicznie.
    Robisz pętlę 7 minutową i masz. Takie trudne?

    > O temperaturę pytałem:
    > "Odczyt z czujnika większy/mniejszy od poprzedniego odczytu" -> reakcja
    >
    > Tak obiektywnie, nie oceniając teraz żadnej platformy - te warunki
    > wydają Ci się jakieś z kosmosu?

    Nie, nie wydają. Problemem jest wpieprzanie kilku wyzwalaczy do jednej
    sceny. Tak się nie robi. Raz, że nie ma tutaj logiki w tej potrzebie a
    dwa, że są konflikty. Po trzecie, na upartego można ale trzeba później w
    polu niżej, czyli polu warunku, ustawić warunek tak, aby tylko w ścisłej
    "koniunkcji" czyli JEDNEJ możliwej/równej, scena się wykonała jeden raz.

    > A jak? Kiedyś tu na grupie, napisali że "cewka piszczy". Nie jestem
    > elektronikiem, nie lutuje oporników na układach PCB bo się na tym nie znam.

    Nie cewka a zapewne trafo w przetwornicy. Niezupełnie tak to wygląda bo
    to nie jest winne trafo, że luźne czy coś, tylko daję 99% że jakiś
    kondziu wysechł i robi się interferencja, kiedy nie ma obciążenia. 99%
    takich usterek to kondziu. Recapping i po problemie, szczególnie te małe.
    (What does recapping mean in electronics?
    Recapping means replacing some or all of the electrolytic capacitors in
    a unit. Electrolytic capacitors are prevalent in almost all audio gear,
    and while they are effective and relatively inexpensive, they do tend to
    fail with age, whether the unit is used or not.)

    > No to Twoja to moja tyle, że przed gwarancją. A jak minęły 24 m-c to
    > magicznie zaczęła popiskiwać gdy jest "wyłączona" (Samsung). Dlatego
    > kiedyś nie wyjmowałem wtyczki, teraz po skończonym praniu wyjmuje wtyczkę.
    >
    > Gdy się chociażby zaświeci panel, to przestaje popiskiwać.

    No. Samsung zawsze był niedopracowany w przetwornicach...ale
    naprawialny, tzn nie ma większych problemów z naprawą.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>