  • Data: 2023-11-13 01:17:29
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]
    > Zgadzam się! Każda zmiana któregokolwiek kanału powoduje wyzwolenie
    > sceny. Ale! Aby scena sprawdziła "warunek wykonania" czy też wykonała
    > przypisaną akcję jak np. wysłanie notyfikacji, to całość warunków w
    > "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów" musi zostać spełniona!

    NIE. Pole wyzwalacza to pole wyzwalacza. Pole warunków jest poniżej
    (odpisałem na forum). Po prostu tego jeszcze nie zrozumiałeś. Nie wiem
    jak mam dobitniej napisać, że wyzwalacz to wyzwalacz? Jak ma się nazywać
    wyrażenie inaczej niż "warunek" w polu wyzwalacza, żebyś tego nie łączył
    mentalnie? Zdanie, wyrażenie? Skąd w ogóle pomysł, że pole wyzwalacza
    jest polem warunku w sensie "spełnienia" warunku, jako ciągu logicznego?*

    > Wtedy
    > wyzwalacz dopiero przełącza swój "stan logiczny" i nie wykona
    > powiadomień dopóki ponownie jego stan logiczny się nie zmieni - co nie
    > jest równoznaczne z wyzwoleniem sceny aby sprawdzić przypisane warunki
    > wyzwolenia. I mam na to niepodważany dowód!

    Raczej niepoważny dowód :) Wyżej wyjaśniłem jak i na forum, że gdyby
    było tak, jak sobie kombinujesz, to nie byłoby dodatkowego pola warunku.
    Właśnie po to ono tam jest :)

    > Stwórzmy scenę w której w warunku "Wyzwalanie w oparciu o stan kanałów"

    No i tutaj właśnie mylisz, że "wyrażenie" jest warunkowaniem sceny. Nie
    jest w sumie, jest WYZWALACZEM, tylko po części warunkiem*.

    > ustawimy kanał.temperatura > 25 (załóżmy że warunek aktualnie nie
    > spełniony). Ustawmy też reakcję (dowolną).
    >
    > Następnie kanał wysyła 26C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    > warunek wyzwolenia spełniony, scena ustawia wartość logiczną na true,
    > wykonuje akcję.

    Zgoda

    > Następnie kanał wysyła 27C. Wyzwala się scena bo zmieniła się wartość,
    > warunek wyzwolenia spełniony, ale scena ma już wartość logiczną true
    > więc nie wykonuje akcji.

    Nie. Wyzwolenia są tylko dwa z 25-26 lub z 25-24 i koniec. Ten wyzwalacz
    już nie ma prawa zadziałać ponownie nawet do 99 czy nieskończoności lub
    od 24 do zera. Warunkiem tutaj jest wartość różna o 1 od 25, stąd dwa
    wyzwolenia.

    > Akcja zostanie ponownie wykonana dopiero kiedy kanał wyśle wartość
    > mniejszą (lub równą) 25,0C.

    Nie. Tylko mniejszą od 25.

    > Czyli akcja przypisana do takiej sceny zostanie wykonana za każdym razem
    > kiedy zmieni się wartość logiczna warunku "temperatura > 25".

    To zdanie jest OK :) Nie mam bladego pojęcia, jak rozumiesz logikę ale
    mylisz ją z równaniem. To nie jest równanie.

    > Następnie do akcji wkracza "Warunek wykonania". Jeżeli przypiszemy do
    > niego np. ten sam warunek czyli "temperatura > 25", to teraz przed
    > wykonaniem akcji zostanie sprawdzony także ten warunek czyli - scena
    > będzie "przechodzić" za warunek wyzwolenia za każdym razem kiedy warunek
    > wyzwolenia zmieni stan logiczny, ale reakcję wykona tylko kiedy
    > temperatura była <= 25.0 i wzrosła - jednorazowe wykonanie akcji,
    > poczekanie aż spadnie i kolejne gdy ponownie wzrośnie.

    OK ale dokładnie tak jak napisałem wyżej, czyli +-25 a nie 27, jak
    napisałeś.

    > Tak to działa. Mam nadzieję że zrozumiale opisałem :-)

    No to Ci chyba wyjaśniłem, gdzie popełniasz błędy logiczne.

    > W tym kontekście, ja nie próbuje rozwiązać swojego problemu notyfikacji,
    > bo uważam że jest to błąd do rozwiązania po stronie serwera - brak
    > transakcyjności (co najmniej w obrębie jednego urządzenia, które nadaje
    > kilka kanałów). Zgłosiłem na forum i mam nadzieję że się doczekam, reakcji.

    Odpisałem Ci na forum i w sumie tutaj, że nie pojąłeś warunkowania
    (jeszcze)...ale co mam poradzić na to, że to nie jest "idiotoodporne"?

    > Ale ja tam nie podaje żadnego stanu! Zajrzałeś na ten obrazek co
    > dołączyłem? Tam się nic nie podaje! :-P

    Przyznam, że rok temu dopiero wprowadzono sceny i inne duperele do
    cloud. Powiadomienia chyba w tym roku doszły więc skoro już wcześniej
    zacząłem używać "Frącza" i jego skryptów to przesiadać się nie będę.
    Może w wolnej chwili sobie to sprawdzę ale nawet w tym miejscu wiem, że
    u Ciebie logika jest inna niż u mnie :)

    > Jak wyżej. Piszesz o innej opcji niż wskazałem.

    > Link publiczny nie jest tutaj akurat potrzebny, ale pokażę Ci co mnie
    > wydaje się naturalne, gdy zobaczyłem że można wyprodukować ze sceny
    > "odpowiedź". Zamiast N natywnych widgetów supli (1) można dodać widget
    > który wyświetla stronę HTML (2).
    >
    > Primo, w jednym bloczku zmieściłbym co najmniej 4 wiersze - 1 customy
    > bloczek zamiast 4 supli! - gdyby tylko "odpowiedź" wypluwała "entery".
    >
    > Secundo, np. dla żony bardziej zrozumiała informacja to procenty które
    > wypluwam wg mojego przeliczenia, niż wskazanie jaka jest temperatura CWU
> [...]

    No niby fajne ale osobiście nawet nie używam widgetów dołączonych do
    app. Nie lubię zaśmiecać ekranu i wolę odpalić apkę. Inna sprawa to już
    pisałem, że używam widgetu Pushover, który mi "pluje" odpowiedzią i mam
    ładne logi co i kiedy działa. Czasem używam asystenta Google, bo nie
    chce mi się dotykać telefonu.

    > Poczytałem forum supli i widzę że oni powstali dopiero w 2016 (czyli
    > kiedy ja już szukałem sprawdzonego rozwiązania HA), a dwa lata temu to
    > scripts było jeszcze w powijakach. Ale dzisiaj, to na co zwracam uwagę
    > to wydają się drobne niedociągnięcia do poprawienia w zamian dając na
    > prawdę fajne możliwości.

    To się cały czas rozwija i bardzo dobrze. Ja od ok 3 lat się w to bawię
    a przyczyną była taka, że najpierw kupiłem gotowca "woltomierz" który w
    tamtym czasie był tylko dla Supla. Dotąd nie spotkałem "woltomierza
    WiFi" i zacząłem się tym bawić. Później już poszło z górki, łącznie z
    wgrywaniem softu do ESP/inne.

    > Bo Ty bierzesz co dają, ja wymagam ;-)

    > To powieśmy ten termometr na zewnątrz, ciekawe czy taki warunek będzie
    > działał i latem i zimą ;-)

    Przecież u mnie działa. Widzisz, w/w to nie jest zapis jednego
    wyzwalacza i jednej sceny. Jak rozbijesz to na 2 sceny, wtedy dostaniesz
    dwa różne powiadomienia, kiedy temperatura wzrasta i kiedy maleje.
    Problem polega na tym, co napisałem wcześniej. Próbujesz zmieścić
    wszystko w jednym zapisie. Ciekawi mnie zatem, czy kiedyś wpadniesz na
    pomysł pojechania jednym samochodem do 3 różnych miast w tym samym czasie :)

    To jest właśnie logika.

    > Rozumiem że temperaturowa kompensacja ładowania?

    Nie, wejście analogowe z dzielnikiem ale na kanale temperatury.
    https://raw.githubusercontent.com/ermaya/Supla-esp82
    66-arduino-Ide/master/8%20analog%20inputs%20max%205v
    /8%20canales%20analogico_bb.png

    Podobnie do tego schematu ale już bez potencjometru. Kalibracja jest w
    GUI, co uznaję za zajefajny pomysł.

    Tylko dlatego, że mam tam historię. Kiedyś było na kanale bez miana
    (wilgotność) ale tam nie było historii. Mam też amperomierz na czujniku
    halla, na kanale temperatury :) Generalnie mam na działce 2 woltomierze
    i 2 amperomierze. Jeden komplet do PV a drugi do wiatraka.

    > ;-) Czujnik temperatury
    > na zewnątrz masz, zapisz to wJednymWarunku i powinno działać. A jak nie
    > działa, to żalić się i wytykać na forum. Niech poprawią ;-)
    >
    > Ja robię HA tam gdzie nie chce mi się niczego dotykać.

    > O! Kolejna rzecz, która "kłuje w oko"! Jak skopiować scenę? Ja takiego
    > przycisku nie widzę :-P

    I bardzo dobrze. Nie jeden wpadłby na pomysł kopiowania scen i tak je
    zostawił a później na forum pisałby o błędach :D

    Po co Ci 2 takie same sceny? Kopia to kopia. Aha! Leniwy jesteś i nie
    chce Ci się napisać raz jeszcze, czy ctrl+c - ctrl+v i nawet skorzystać
    z notatnika. No tak, roszczeniowiec :D

    > Nie wiem czy całe scripts napisał sam Frącz, ale supla cloud ma te same
    > braki. Czasami się zastanawiam czy nie siedzi 5 nerdów którzy mają swój
    > szablon "jak powinno się używać HA" i nie dostrzegają innych przypadków
    > użycia. Toteż im je przedstawiam na forum.

    LOL

> [...]
    >
    > Podłączyłem przez to gniazdko pralkę. Chce żeby po zakończeniu prania,
    > ten watomierz przełączał przekaźnik na OFF, bo "wyłączona" pralka
    > "piszczy" mi gdy siedzę na tronie.
    >
    > Są opcje, że gdy zużycie będzie równe np. 0W to ustaw przekaźnik na OFF.
    > I teraz zabawa. Bo nie widzę jak ustawić opóźnienia, aby np. sprawdził
    > co minutę przez kilka minut lub gdy 0W to sprawdź jeszcze raz za 5 min i
    > gdy 0W to wyłącz. Można wywołać scenę w reakcji - pomyślałem że zrobię
    > drugą scenę która wywoła się z opóźnieniem po 5 min, ale ta druga sceną
    > z kolei nie może mieć warunków, tylko reakcję.

    Druga scena może mieć w Supla warunek a w zasadzie nawet musi. Nie musi
    mieć wyzwalacza :)

    > Dlaczego? Bo gdy żona ustawi pranie "delikatne" to pralka robi przerwy
    > na 1-2 min między obrotami bębna. A że ma tryb "ciemny" i nie świeci
    > wtedy światełkami, to ten watomierz wykrywa pobór 0W x-D
    >
    > Dla gimnastyki umysłowej, próbuję rozkminić jak bym to zapisał w supli...

    W Supli to banał w 2 scenach. Jedna scena odpala wyzwalacz z "warunkiem"
    "0W" i odpala drugą scenę po 5 minutach, która ma również warunek "0W".
    Kiedy odpali pierwsza scena, to już jej nie zatrzymasz, bo pocisk
    poszedł. Druga scena wyzwolona pierwszą, zadziała tylko wtedy, jeśli
    będzie spełniony warunek, który jest w nią wpisany "0W"...czyli jeśli w
    ciągu 5 min nie będzie poboru, to się pralka wyłączy.

    Logika tutaj jest taka, że wyzwalacz z pierwszej sceny odpali ponownie,
    jeśli pobór w ciągu 5 min wrośnie, co w końcu skończy się rzeczywistym
    zakończeniem akcji po następnych 5 minutach.

    Ja kupiłem 2 miesiące temu pralkę Amica. Ta się wyłącza sama :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>