  • Data: 2023-11-06 20:47:02
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Heh, nawet nie zauważyłem że Tobie odpisałem.

    No to już wiesz :)

    > Nie zrozumiałem Cię. Dostaję trzy, bo mam trzy kanały wewnątrz warunku
    > wyzwalacza. Jakbym miał dziesięć, to pewnie bym i dziesięć notyfikacji
    > dostał. IMO Ty piszesz o limicie w czasie, a ja o tym że w ogóle tam nie
    > powinno być więcej niż jedna notyfikacja na zmianę stany (wyzwalacza).

    No nie. Każdy kanał traktuj osobno jako wyzwalacz.To nie jest pole
    warunków a pole wyzwalacza/natychmiastowe. IMHO masz tam błąd ">=" czyli
    2 zmienne po sobie...

    W ogóle pole "wyzwalacza" traktuję u siebie rzadko. Wolę korzystać z
    wyzwalacza czasowego bo jest dla mnie lepszy/bardziej stabilny w sensie.

    > Piszesz o tym samym co ja? Ja odnoszę się do reakcji zatytułowanej
    > "Kiedy zmieni się temperatura" - https://i.ibb.co/xfd5mHm/reakcje.png.
    >
    > Zaznaczenie tego powoduje wyzwolenie reakcji za każdy razem kiedy zmieni
    > się wartość na czujniku np. z 20.25°C na 20.56°C. O jakiej wartości
    > logicznej Ty piszesz? Jak dla mnie to muszą mieć zapisaną poprzednią
    > wartość żeby sprawdzić czy A != B.

    Nie. Skoro definiujesz STAN to każda różna/inna wartość, sprawdzana jest
    ze stanem wpisanym i nie ma tutaj porównania do historii. Traktuj to
    jako "odwróconą logikę".

    > Ja tam zapytałem o wartość poprzednią - obojętne jak odległa w
    > przeszłości by ona nie była (np. ESP nie miało zasilania przez tydzień)
    > - przecież IMO oni tak samo to porównują dla reakcji "Kiedy zmieni się
    > temperatura".

    Mistrzu. Stan "wpisany" jest wartością porównawczą a nie historia :)

> [...]
    > pokazane jest jak zrobić skrót który po naciśnięciu pokazuje tekst w
    > okienku. Można lepiej i użyć np. widgetify lub widgetery,...aby ten
    > tekst się od razu wyświetlał we wskazanym prostokącie - tak jak działają
    > prawdziwe widgety w androidzie. Tylko wiesz co? Do pełni szczęścia
    > brakuje możliwości wstawienia entera w tym tekście odpowiedzi. A
    > właściwie to kodu HTML. I to nie jest coś co trzeba dopisać, a IMO ta
    > funkcjonalność jest w konfiguracji pola "Odpowiedź" po prostu wyłączona
    > - intencjonalnie czy nie - dlatego zapytałem na forum.

    OK, nie bawiłem się w widgety z linkami publicznymi. Osobiście używam
    widgetu z Puschover bo loguje mi to co chcę, bez bawienia się w
    kombinacje/polecam mam to na ekranie głównym+powiadomienia w smartwaczu,
    i nie kukam nawet w telefon :)

    > I jak spróbowałem, to się okazuje że "wszystko" ale tak po trochu, pod
    > warunkiem że tego i tamtego to nie chcesz, jak dostajesz 10 powiadomień
    > w tej samej sekundzie z jednej sceny to dlatego że "nie ogarniasz" i
    > "się nie znasz" albo "sobie źle założyłeś" ;-)

    Podtrzymuję. Tutaj obowiązuje jednak ścisła logika. 2 lata się w to
    bawię i osiągnąłem dokładnie to, czego oczekiwałem/chciałem. Poroblem
    tkwił na początku w mojej głowie i w dostepnych na tamte czasy
    możliwościach. Kiedy pokonałem granicę "dlaczego nie? Bo mogę?" to sobie
    nawet 5 scen rozpisałem na jedno zdarzenie. Raz zapisane i sprawdzone
    działają. Nie kombinowałem tak jak Ty, "żebypodjednąscenąz
    kilkomawarunkamizapisaćwszystko". Zrobiłem sobie kilka scen i zyskałem
    dodatkowe opcje szczegółowego warunkowania+dopiski z opóźnieniem na
    szczególne akcje :)

    > A ja póki co chce tylko wiedzieć czy temperatura na termometrze rośnie
    > czy spada :-D

    No to Ci podałem przepis:
    {{state(12345).temperature > 42}} to kiedy rośnie
    {{state(12345).temperature < 41}} to kiedy spada

    > ALE żeby oddać uczciwości, to ZGRUBNIE tę informację dostaję. Po prostu
    > sprawdzam czy na zasilaniu jest o próg (2C) temperatura większa niż na
    > powrocie i to realizuję w wyzwalaczu - więc działa analogicznie jak
    > termostat.

    No to skoro dla Ciebie Master jest powrót, to traktuj go jak Master i od
    niego uzależniaj.

> [...]
    > wykonaniu np. 1 min i wyzwolić scenę B w której sprawdzał bym z kolei
    > czy przekroczyło próg 3C - w ten sposób bym wiedział że faktycznie
    > różnica rośnie ale:
    >
    > - wprowadzam opóźnienie w wywołaniu faktycznej akcji
    > - dodatkowo komplikuje, bo trzeba żonglować tymi progami i czasami aby
    > dobrać je "pod siebie"
    > - trzeba by dołożyć do warunku trzecią temperaturę (idealnie stałą) aby
    > mieć punkt odniesienia, żeby nie było tak że przez spadek temperatury na
    > powrocie, złudnie wyda się że temperatura zasilania rośnie

    Nie musisz dokładać 'idealnie stałej'. Nim ja dobrałem u siebie warunki
    "optymalne" to trwało kilka dni. Na dodatek je zmieniam co jakiś czas.
    Dzisiaj właśnie zmieniłem odpalanie kamer przy konkretnym napięciu
    (traktuj to jak wskaźnik temperatury bo na takim kanale mam woltomierz).

    Poprzednio/na lato i 10h słońca miałem reakcję z 15 minutowym działaniem
    ale teraz, kiedy słońce leci 'w kulki' to mi włączało i wyłączało
    kamery co 15 minut a powiadomienia zaczynały wkurwiać. Wydłużyłem czas i
    po problemie...ale zrobię sobie kopię scen lato/zima i będę wyłączał
    sceny nieużyteczne, zamiast pisać je na nowo. Dlaczego? BO MOGĘ i na tym
    właśnie polega ten "Power" Supli :) Ilość scen mnie nie przeraża, nawet
    sobie pogrupowałem, żeby było przejrzyście i nazwałem tak, żebym nie
    miał problemów z identyfikacją. Screena już odczytałeś/podałem :)

    Mam kilka scen logicznych, bez żadnych opóźnień i kilka innych z
    opóźnieniem. Były mi potrzebne, żeby "dopieścić" system więc
    skorzystałem z dobrodziejstwa nieograniczania :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>