  • Data: 2023-11-19 12:09:30
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15.11.2023 19:56, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Jeśli nie dam warunku IF, to będzie go odpalał obojętnie od jego stanu
    > do końca świata a ja będę miał powiadomienia co 10 min. Jeśli jednak dam
    > warunek IF=OFF to odpali go dopiero wtedy, jeśli będzie OFF, czyli 1
    > raz. Ponieważ wyzwalacz jest natychmiastowy, to brak
    > dodatkowego/odpowiedniego warunku w polu warunku zadziała jak "klikacz"
    > i będziesz miał dokładnie ten efekt, którego nie możesz dotąd pojąć :]

    Wyzwalacz zadziała tak jeżeli "warunek wykonania" będzie w nim
    umieszczony. Nie trzeba wtedy dodatkowo "warunku wykonania". Przecież
    wyzwalacz też ma pod swoim polem

    "Warunek nie jest aktualnie spełniony." lub "Warunek jest aktualnie
    spełniony.".

    > Do akumulatora? :D To ja pisałem o woltomierzu a nie watomierzu.

    Aaa woltomierz...ok. Mea culpa.

    > Znów nie łapiesz. Jestem otwarty na "prawdziwe" błędy a nie na błędy usera, które
    wyżej Ci przybliżyłem. Akurat to co zrobiłeś, nie jest błędem systemu ale błędem
    usera. Po prostu źle sobie założyłeś, że tak ma to wyglądać. Efekt jest z mojej
    strony oczekiwany, znaczy coś Ci nie bangla. Gdybyś użył tego narzędzia w odpowiedni
    sposób, to zabangla.

    > To nie wina narzędzia, lecz operatora :]

    Marketingowce/Handlowcem to na pewno nie jesteś ;-)

    Wczoraj akurat ta "prawdziwa" supla coś robili z serwerami i scripts
    takie coś wypluł - https://i.ibb.co/mRFR2nw/supla-error.png

    Na marginesie - zdarzało Ci się dostać "niepoprawny" wyniki odczytu z
    czujnika w supli/script? W tym tygodniu kilka razy z różnych czujników
    temperatury dostałem (jednorazowe) odczyty -247C lub 0C (dwa razy) -
    rozumiem, że oprogramowanie w urządzeniu nadawczym "zawiodło" i z takimi
    przypadkami należy się liczyć, ale zaskoczyło mnie to, że "supla" tego
    nie ogarnęła (odfiltrowała).

    Chociaż tak na prawdę to nie wiem czy "supla", bo odczyty zobaczyłem w
    "scripts". A swoją drogą jedna jak i druga strona nie pokazała tych
    odczytów na wykresach więc pewnie tam takie przypadki
    uwzględnione...patrzę w kod scripts i on zaciąga dane do wykresu z cloud
    więc pewnie cloud ogarnęli i w reakcjach by nie było, ale webhookiem
    script bierze "wszystko" i Frącz nie przewidział takich przypadków.

    > Jeśli po 7 minutach nie będzie poboru to scena druga się w końcu wykona. Jeśli
    pobór będzie, to następne 7 minut leci pętla. Zwyczajnie/logicznie. Robisz pętlę 7
    minutową i masz. Takie trudne?

    Ha! W supli tak, w Smart Life czy Tuya Smart scena wywołana z innej
    sceny, nie może mieć warunków. Przynajmniej ja nie widzę jak tam zrobić
    pętlę.

    nie lutuje oporników na układach PCB bo się na tym nie znam.

    > Nie cewka a zapewne trafo w przetwornicy. Niezupełnie tak to wygląda bo to nie jest
    winne trafo, że luźne czy coś, tylko daję 99% że jakiś kondziu wysechł i robi się
    interferencja, kiedy nie ma obciążenia. 99% takich usterek to kondziu. Recapping i po
    problemie, szczególnie te małe.
    > (What does recapping mean in electronics?
    > Recapping means replacing some or all of the electrolytic capacitors in a unit.
    Electrolytic capacitors are prevalent in almost all audio gear, and while they are
    effective and relatively inexpensive, they do tend to fail with age, whether the unit
    is used or not.)

    > https://allegro.pl/oferta/samsung-przetwornica-modul
    u-mes-ag2mod-s2-12617605773

    Nie rozbierałem pralki (bo działa), ale nie miałem pojęcia że
    elektronika do nich jest na alle - nigdy nie sprawdzałem. Dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz