-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-service.com!postnews
.google.com!l30g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
Date: Thu, 28 Jan 2010 16:57:24 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 69
Message-ID: <5...@l...googlegroups.com>
References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1264726644 13506 127.0.0.1 (29 Jan 2010 00:57:24 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 00:57:24 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: l30g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.0
(KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.38
Safari/532.0,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251061
[ ukryj nagłówki ]On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
> http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NSX
-a,wid,11876011,w...
>
> 500/3.4 = 147 KM z litra...
> wolnossące zwierze...
>
> eh... i to jeszcze V8
>
> --
> limken polimken
Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
palil ?
Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
bajerami.
W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
BMW wydaje sie sporo "lepszy".
Ale co to znaczy lepszy ?
Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
mniej paliwa od BMW ! W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
znaczenia.
Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
4333820.html?page=2
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 29.01.10 06:52 gosmo
- 29.01.10 19:52 Tomasz Pyra
- 29.01.10 21:42 JAM
- 29.01.10 22:13 Tomasz Pyra
- 30.01.10 00:04 J.F.
- 30.01.10 00:42 masti
- 30.01.10 01:13 JAM
- 30.01.10 01:28 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 01:29 JAM
- 30.01.10 01:44 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 03:29 J.F.
- 30.01.10 08:26 limken
- 30.01.10 11:31 J.F.
- 30.01.10 21:57 jacek2v
- 30.01.10 22:16 Zygmunt M. Zarzecki
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=