eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :) › Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.prz.edu.pl!news.nask.pl!news.nask
    .org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-service.com!postnews
    .google.com!l30g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Date: Thu, 28 Jan 2010 16:57:24 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 69
    Message-ID: <5...@l...googlegroups.com>
    References: <hjt4d3$6ma$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1264726644 13506 127.0.0.1 (29 Jan 2010 00:57:24 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Fri, 29 Jan 2010 00:57:24 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: l30g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.0
    (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.38
    Safari/532.0,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2251061
    [ ukryj nagłówki ]

    On Jan 28, 5:45 pm, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    > http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NSX
    -a,wid,11876011,w...
    >
    > 500/3.4 = 147 KM z litra...
    > wolnossące zwierze...
    >
    > eh... i to jeszcze V8
    >
    > --
    > limken polimken

    Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    palil ?

    Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.

    Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    bajerami.
    W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    BMW wydaje sie sporo "lepszy".

    Ale co to znaczy lepszy ?

    Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    mniej paliwa od BMW ! W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    znaczenia.

    Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.

    Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:

    http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
    4333820.html?page=2

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: