-
Data: 2010-01-30 01:13:07
Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Jan 29, 4:13 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> JAM pisze:
>
>
> Ja patrzę na te dane z artykułu.
> BMW jest 7 cali dłuższe.
Prawda, sprawdzilem. Wydaje sie na oko krotsze. To pewnie przez to, ze
Corvette nie ma zderzakow wystajacych z nadwozia wiec wydaje sie
wieksza. Tak szy siak, roznice rozmiarow sa kilkucalowe. Mowimy wiec w
zasadzie o samochodach porownywalnych rozmiarow.
> 267lbs różnicy, czyli 121kg.
> Nie wiem ile silnik w BMW jest cięższy, ale stawiam że różnice jak
> wynoszą kilkanaście, może 20kg, to wszystko.
> 100kg w BMW waży to, że to normalny tatusiowóz gdzie do tyłu wkłada się
> dzieci w fotelikach, do bagażnika wózek i jedzie na wycieczkę.
Dodaj do tego skrzynie biegow lub przekladnie glowna, ktora musi miec
wieksze przelozenie bo silnik jest wysokoobrotowy i znajdziesz jeszcze
kilka kilogramow w samym ukladzie napedowym. Ale nie o to tu chodzi.
Pierwsze 100 - 200 metrow i tak w samochodach o tej samej mocy
wyznacza wlasciwie przyczepnosc opon. Mozesz dodac moze i 100 KM a
czas do 100 km/h zbijesz moze z 4.0 s na 3.8. s. Tak wiec nie tutaj
widac przewage. Przewage widac w komentarzach dziennikarzy, ktorzy
sami przyznaja, ze silnik Corvette jest elastyczniejszy i szybciej
reaguje na pedal gazu.
> > Szerokie opony
> > maja zapewne znaczenie tuz przy starcie, gdzie unikasz latwiej
> > zerwania przyczepnosci. Ale na wyzszych biegach to juz nie ma
> > znaczenia, chyba, ze na zakretach.
>
> Z miarodajnością tak porównywanych osiągów też bywa bardzo różnie.
Nie bardzo rozumiem. Przyspieszanie samochodu na prostej jest dosyc
powtarzalnym pomiarem. To raczej jazda po kretych torach wyscigowych
jest duzo mniej miarodajna, bo tam wiele zalezy od umiejetnosci
kierowcy.
> Po pierwsze dopasowanie skrzyni do rozpędzania się do tych, a nie innych
> prędkości. Pytanie czy takie 100mph jest rozwijane tuż przed redline,
> czy tuż po zmianie biegu i już się robi praktycznie sekunda różnicy.
Oba pojazdy maja 6-biegowe skrzynie biegow i podobna moc. Corvette
jest sporo bardziej aerodynamiczny i ma mniejsza powierzchnie czolowa
wiec jego najwyzszy bieg jest z pewnoscia strojony na duzo wieksza
predkosc maksymalna niz BMW. Juz z tego faktu raczej wynika, ze
rozpietosc poszczegolnych biegow Corvette bedzie wyzsza niz BMW co
wymaga elastycznego silnika. Biegi stopniuje sie uzywajac prostego
podwojnego postepu geometrycznego. Ale tak jak pisalem, Corvette ma
coraz lepsza dynamike od BMW w miare wzrostu predkosci. Nie chodzi
wiec tu tylko o to jak ustawiony jest pierwszy bieg, ale na dlaszych
biegach przewaga rosnie choc oczywiscie zaczyna grac spora role
aerodynamika.
> Jednak co by nie mówić BMW pomimo 13.6% mniejszej mocy do masy czas na
> 1/4 mili ma gorszy o zaledwie 1%, a czas okrążenia o niecałe 2%.
I to jakim kosztem :-)
> Patrząc na obecne ruchy na rynku to obawiam się że będzie inaczej.
> Że raczej montować się będzie małe i oszczędne silniki które po głębszym
> wciśnięciu gazu włączą różne turbo-super-hiper-dopalacze i wyduszą z
> litra setki koni potrzebne do wyprzedzenia, po to żeby za chwilę znowu
> stać się oszczędnym małym silniczkiem.
> To widać w tej chwili - wprowadza się już takie silniki, być może w
> celach bardziej ćwiczebno-pomiarowych żeby zebrać więcej informacji jak
> unia przykręci śrubę zużycia paliwa.
>
> Co do hybryd, to jakoś aż tak bardzo ich nie widać - raz że się okazuje
> że te oszczędności raczej marne, dwa że sama hybryda droga, a trzy że
> mimo wszystko nie udaje się chyba zapewnić odpowiednio długiej
> żywotności akumulatorów (co znowu zderza się z ekologią).
Piszesz o hybrydach Toyoty. Te faktycznie niewiele oferuja. Ja raczej
pisze o tym co wchodzi w tym roku na rynek - Chevrolet Volt. To nowa
klasa hybryd zbudowana tak, aby bardzo duza czesc uzytkownikow wogole
nie musiala uzywac silnika spalinowego. Samochod jest skonstruowany
tak aby pierwsze 70 km przejechac wylacznie na napedzie elektrycznym
(w typowych warunkach miejskich i w typowej temperaturze
umiarkowanej). Silnik spalinowy ma sie wlaczac dopiero po przejechaniu
tego dystansu. W czasie, gdy pojazd nie jest uzywany, baterie maja byc
ladowane z gniazdka. Ma to spowodowac to, ze bardzo duzy procent
posiadaczy moze nie miec wlaczonego silnika spalinowego przez pol roku
albo dluzej.
> Co do zasilania samochodów z gniazdek tu może być jeszcze kwestia
> lobbingu zarówno nafciarzy jak i władz które paliwa płynne mogą łatwiej
> obłożyć podatkami.
Malo kto produkuje energie elektryczna z ropy naftowej. To sie niezbyt
oplaca. Trudno wiec podejrzewac, aby nafciarze lobbingowali o to aby
sobie zmniejszyc obroty.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.10 01:28 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 01:29 JAM
- 30.01.10 01:44 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 03:29 J.F.
- 30.01.10 08:26 limken
- 30.01.10 11:31 J.F.
- 30.01.10 21:57 jacek2v
- 30.01.10 22:16 Zygmunt M. Zarzecki
- 30.01.10 22:06 jacek2v
- 30.01.10 23:05 JAM
- 30.01.10 23:35 JAM
- 30.01.10 23:44 DoQ
- 30.01.10 23:52 Brzezi
- 31.01.10 00:26 JAM
- 31.01.10 00:17 JAM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=