  • Data: 2010-01-29 21:42:14
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 29, 1:52 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jakby nie patrzeć Corvette to dwuosobowy samochód sportowy, M3 to
    > oczywiście mocno usportowiony, ale mimo wszystko kompakt z normalną
    > kanapą z tyłu.

    Zgoda. Lepsze byloby porownanie z Ferrari ale akurat takiego artykulu
    nie bylo pod reka. Chodzilo mi o to aby pokazac, ze nie wszystko zloto
    co sie swieci.

    > BMW jest większe, cięższe i ma słabszy silnik.

    Masz czesciowa racje. BMW jest ciezsze, ale spora czesc, dlaczego jest
    ciezsze to efekt ciezszego silnika. Artykul konkretnie wspomina, ze
    silnik BMW sam w sobie jest ciezszy. Natomiast nie masz racji, ze BMW
    jest wieksze. Jest najwyzej wyzsze. To tylko mala 3. Corvette to dosyc
    duzy samochod. Dluzszy i szerszy od BMW.

    > Jeżeli chodzi o trakcję, BMW ma wyższy prześwit, ma znacznie węższe opony,
    > Stosunek mocy do masy 13.6% wyższy w Corvette.

    Ale to wlasnie efekt (czesciowo) ciezszego silnika. Szerokie opony
    maja zapewne znaczenie tuz przy starcie, gdzie unikasz latwiej
    zerwania przyczepnosci. Ale na wyzszych biegach to juz nie ma
    znaczenia, chyba, ze na zakretach. A jak podaja autorzy Corvette w
    kazdym zakresie predkosci bije BMW dynamika na prostej drodze. Nie
    chce porownywac jazdy po drodze kretej bo to ma przy tych dwoch
    roznych klasach pojazdu najmniejszy sens.

    > Przy takiej przewadze na papierze, różnice w mierzonych osiągach
    > (zwłaszcza czas okrążenia) są mniejsze nić bym się spodziewał.

    Ten model Covette jest najmniej wysilony. Model Z06 i ZR1 deklasuja
    wiele pojazdow kilkukkrotnie od nich drozszych ale ich cena przewyzsza
    cene BMW M3 i dlatego autorzy nie brali ich pod uwage. Silnik w
    zasadzie jest ten sam we wszystkich trzech modelach.

    > W każdym razie ten test to porównanie samochodów które po prostu nie są
    > samochodami tej samej klasy.

    > Dochodzą jeszcze normy ekologiczne.
    > Ograniczenie emisji CO2 które już jest wprowadzane w Europie praktycznie
    > wymusza stosowanie niewielkich i wysilonych silników.

    Norma ekologiczna CO2 to nic innego jak ograniczenie przepisami
    zuzycia paliwa w kontrolowanym tescie tylko podane w innej formie
    pomiarowej. Corvette emituje wiec mniej CO2 niz wspomniane BMW M3
    przynajmniej w tescie amerykanskim EPA. On jest zblizony w swoim
    przebiegu szosowym do europejskiego ale nie jest identyczny. W
    europejskim moze byc nieznacznie inny wynik. Zreszta sam pomiar EPA
    tez polega na pomiarze ilosci wyemitowanego CO2, ktory sie potem
    przelicza na przejechana ilosc mil/1 galonie benzyny i w ten sposob
    publikuje.

    > Przyszłość w tym układzie to doładowane silniki ze zmiennymi fazami
    > rozrządu o dużej mocy z małej pojemności.

    Przyszlosc to raczej hybrydy ladowane w domu z sieci elektrycznej tak
    aby przebieg czysto elektryczny w ruchu miejskim wystarczal na 50 - 60
    km bez wlaczania silnika spalinowego ale to juz zupelnie inny temat na
    inny watek.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/