eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Data: 2010-01-30 22:16:09
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >>> http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Godny-nastepca-NSX
    -a,wid,11876011,w...
    >>
    >>> 500/3.4 = 147 KM z litra...
    >>> wolnossące zwierze...
    >>
    >>> eh... i to jeszcze V8
    >>
    >>> --
    >>> limken polimken
    >>
    >> Ale moment juz nie taki wspanialy. Normalne w wysokoobrotowych
    >> silnikach. Trzeba bedzie stosowac duze przelozenia. Ciekawe jak duzo
    >> bedzie wazyl ten silnik, jakie bedzie mial rozmiary i ile bedzie
    >> palil ?
    >>
    >> Pytanie jest o tyle nie pozbawione sensu, ze nie wszystko musi byc
    >> zlotem co sie swieci jak mawia stare przyslowie.
    >>
    >> Amerykanskie czasopsimo Popular Mechanics zrobilo niedawno test
    >> prownujacy BMW M3 z Chevroletem Corvette. Test niezbyt moze sensowny,
    >> bo porownujacy samochody z roznych klas ale bardzo interesujaco
    >> wypadlo porownanie silnikow. Silnik BMW to bardzo zaawansowany,
    >> naladowany technologia 4.0 litrowe V8 z pelnymi najnowoczesniejszymi
    >> bajerami.
    >> W Corvette natomiast Amerykanie zastosowali duzo bardziej
    >> konserwatywna konstukcje V8 o pojemnosci 6.0 litrow a wiec o 50%
    >> wiecej. W efekcie oba silniki produkuja mniej wiecej ta sama moc okolo
    >> 415 KM (Corvette odrobine wiecej) ale juz tu widac, ze Corvette
    >> oczywiscie ma sporo wiekszy moment. Pomijajac moment jednakze, na oko
    >> BMW wydaje sie sporo "lepszy".
    >>
    >> Ale co to znaczy lepszy ?
    >>
    >> Autorzy w artykule po tescie sami zauwazaja , ze silnik BMW ma duzo
    >> wiecej czesci skladowych (musi byc sporo drozszy w produkcji i
    >> bardziej podatny na awarie), jest silnikiem gabarytowo wiekszym !!! i
    >> na dodatek od silnika Corvette jest ciezszy !!! Autorzy artykulu
    >> przyznaja, ze dzieki swojemu silnikowi Corvette moze miec bardzo nisko
    >> polozona maske silnika, czego nie daloby sie zrobic uzywajac silnika
    >> niemieckiego. W dalszej czesci artykulu czytelnik dowiaduje sie
    >> rowniez, ze silnik Corvette rowniez latwiej i szybciej reguje na pedal
    >> gazu, a w tym samym tescie paliwowym Corvette rowniez zuzywa duzo
    >> mniej paliwa od BMW ! W tescie jazdy Covrette dosyc latwo wygrywa z
    >> BMW nawet do 100 km/h kiedy aerodynamika nie ma jeszcze takiego
    >> znaczenia.
    >>
    >> Resumujac "lepszy" silnik okazuje sie byc mniej dynamiczny, wiekszy
    >> gabarytowo, ciezszy, zuzywajacy wiecej paliwa produkujac przy tym
    >> mniej mocy, mniejszy moment, bedac knstukcja drozsza w produkcji i
    >> bardziej podatna na awarie. Co wiez oznacza "lepszy" ? Czy wyciaganie
    >> ponad 100 KM/litra za wszelka cene naprawde czyni silnik od razu
    >> lepszym ? Mierzac te silniki wedlug parametrow, ktorymi posluguja sie
    >> inzynierowie, silnik BMW wypada raczej niezbyt dobrze. Po co ta cala
    >> technologia skoro w efekcie otrzymujemy produkt, ktory wedlug pomiarow
    >> parametrow uzytkowych pod praktycznie kazdym wzgledem wypdaj gorzej ?
    >> Parametr "koni z litra" ma moze znaczeni w wyscigach samochodow, gdzie
    >> pojemnosc silnika jest ograniczona przepisami i moze tam, gdzie
    >> podatek od samochodu placi sie od pojemnosci silnika. Ale w kraju,
    >> gdzie takiego nonsensu nie ma uzytkownika w zasadzie nie obchodzi to
    >> ile ma koni z litra, tylko ile ma koni wogole, jaka samochod ma
    >> dynamike, ile wazy, jakie ma rozmiary, ile pali paliwa i ile kosztuje.
    >>
    >> Dla znajacych angielski tutaj jest artykul:
    >>
    >> http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/
    4333820.html?page=2
    >>
    >> JAMhttp://marchel.home.comcast.net/~marchel/
    >
    > Jeszcze nie przeczytałem artykułu, ale mam wstępną uwagę. Wg testów w
    > programie TopGear amerykanie mają tendencję do zawyżania parametrów
    > swoich samochodów - nie pamiętam dokładnie tego odcinka, ale chyba
    > testowali najnowszego mustanga i na dzieńdobry (nowy samochód)
    > brakowało mu sporo koników :)

    Amerykanie inaczej mierzą moment.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.01.10 22:06 jacek2v
  • 30.01.10 23:05 JAM
  • 30.01.10 23:35 JAM
  • 30.01.10 23:44 DoQ
  • 30.01.10 23:52 Brzezi
  • 31.01.10 00:26 JAM
  • 31.01.10 00:17 JAM
  • 31.01.10 09:37 J.F.
  • 31.01.10 17:10 limken
  • 31.01.10 17:51 JAM
  • 31.01.10 20:44 J.F.
  • 31.01.10 21:56 DoQ
  • 31.01.10 22:06 DoQ
  • 01.02.10 00:23 JAM
  • 01.02.10 01:16 JAM

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: