  • Data: 2010-01-29 22:13:48
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    JAM pisze:

    > Zgoda. Lepsze byloby porownanie z Ferrari ale akurat takiego artykulu
    > nie bylo pod reka. Chodzilo mi o to aby pokazac, ze nie wszystko zloto
    > co sie swieci.

    > Masz czesciowa racje. BMW jest ciezsze, ale spora czesc, dlaczego jest
    > ciezsze to efekt ciezszego silnika. Artykul konkretnie wspomina, ze
    > silnik BMW sam w sobie jest ciezszy. Natomiast nie masz racji, ze BMW
    > jest wieksze. Jest najwyzej wyzsze. To tylko mala 3. Corvette to dosyc
    > duzy samochod. Dluzszy i szerszy od BMW.

    Ja patrzę na te dane z artykułu.
    BMW jest 7 cali dłuższe.

    To że jest wyższe ma może nie największe znaczenie przy wyścigu na
    prostej, ale na zakrętach ma już ogromne.

    > Ale to wlasnie efekt (czesciowo) ciezszego silnika.

    267lbs różnicy, czyli 121kg.
    Nie wiem ile silnik w BMW jest cięższy, ale stawiam że różnice jak
    wynoszą kilkanaście, może 20kg, to wszystko.

    100kg w BMW waży to, że to normalny tatusiowóz gdzie do tyłu wkłada się
    dzieci w fotelikach, do bagażnika wózek i jedzie na wycieczkę.

    > Szerokie opony
    > maja zapewne znaczenie tuz przy starcie, gdzie unikasz latwiej
    > zerwania przyczepnosci. Ale na wyzszych biegach to juz nie ma
    > znaczenia, chyba, ze na zakretach.

    Z miarodajnością tak porównywanych osiągów też bywa bardzo różnie.

    Po pierwsze dopasowanie skrzyni do rozpędzania się do tych, a nie innych
    prędkości. Pytanie czy takie 100mph jest rozwijane tuż przed redline,
    czy tuż po zmianie biegu i już się robi praktycznie sekunda różnicy.

    Jednak co by nie mówić BMW pomimo 13.6% mniejszej mocy do masy czas na
    1/4 mili ma gorszy o zaledwie 1%, a czas okrążenia o niecałe 2%.

    > Przyszlosc to raczej hybrydy ladowane w domu z sieci elektrycznej tak
    > aby przebieg czysto elektryczny

    Patrząc na obecne ruchy na rynku to obawiam się że będzie inaczej.
    Że raczej montować się będzie małe i oszczędne silniki które po głębszym
    wciśnięciu gazu włączą różne turbo-super-hiper-dopalacze i wyduszą z
    litra setki koni potrzebne do wyprzedzenia, po to żeby za chwilę znowu
    stać się oszczędnym małym silniczkiem.
    To widać w tej chwili - wprowadza się już takie silniki, być może w
    celach bardziej ćwiczebno-pomiarowych żeby zebrać więcej informacji jak
    unia przykręci śrubę zużycia paliwa.

    Co do hybryd, to jakoś aż tak bardzo ich nie widać - raz że się okazuje
    że te oszczędności raczej marne, dwa że sama hybryda droga, a trzy że
    mimo wszystko nie udaje się chyba zapewnić odpowiednio długiej
    żywotności akumulatorów (co znowu zderza się z ekologią).

    Co do zasilania samochodów z gniazdek tu może być jeszcze kwestia
    lobbingu zarówno nafciarzy jak i władz które paliwa płynne mogą łatwiej
    obłożyć podatkami.