eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
  • Data: 2010-01-30 08:26:14
    Temat: Re: Honda pokazuje jak robić silniki :)
    Od: "limken" <l...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    JAM wrote:
    > On Jan 29, 4:13 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> JAM pisze:
    >>
    >>
    >> Ja patrzę na te dane z artykułu.
    >> BMW jest 7 cali dłuższe.
    >
    > Prawda, sprawdzilem. Wydaje sie na oko krotsze. To pewnie przez to, ze
    > Corvette nie ma zderzakow wystajacych z nadwozia wiec wydaje sie
    > wieksza. Tak szy siak, roznice rozmiarow sa kilkucalowe. Mowimy wiec w
    > zasadzie o samochodach porownywalnych rozmiarow.

    nie - jedno jest kompaktem, drugie sportową zabawką


    >> 267lbs różnicy, czyli 121kg.
    >> Nie wiem ile silnik w BMW jest cięższy, ale stawiam że różnice jak
    >> wynoszą kilkanaście, może 20kg, to wszystko.
    >> 100kg w BMW waży to, że to normalny tatusiowóz gdzie do tyłu wkłada
    >> się dzieci w fotelikach, do bagażnika wózek i jedzie na wycieczkę.
    >
    > Dodaj do tego skrzynie biegow lub przekladnie glowna, ktora musi miec
    > wieksze przelozenie bo silnik jest wysokoobrotowy i znajdziesz jeszcze
    > kilka kilogramow w samym ukladzie napedowym. Ale nie o to tu chodzi.

    proszę Cię... o jakich różnicach mówimy
    M3 nie kręci się do 10krmp
    poza tym - jak zauważyłeś - jest przekładnia główna...
    reszta trybików nie różni się wcale....



    > Pierwsze 100 - 200 metrow i tak w samochodach o tej samej mocy
    > wyznacza wlasciwie przyczepnosc opon. Mozesz dodac moze i 100 KM a
    > czas do 100 km/h zbijesz moze z 4.0 s na 3.8. s. Tak wiec nie tutaj
    > widac przewage. Przewage widac w komentarzach dziennikarzy, ktorzy
    > sami przyznaja, ze silnik Corvette jest elastyczniejszy i szybciej
    > reaguje na pedal gazu.


    zależy od przyczepności i rodzaju napędu
    przyczepność od konstrukcji zawieszenia i opon


    >> Po pierwsze dopasowanie skrzyni do rozpędzania się do tych, a nie
    >> innych prędkości. Pytanie czy takie 100mph jest rozwijane tuż przed
    >> redline, czy tuż po zmianie biegu i już się robi praktycznie sekunda
    >> różnicy.
    >
    > Oba pojazdy maja 6-biegowe skrzynie biegow i podobna moc. Corvette
    > jest sporo bardziej aerodynamiczny i ma mniejsza powierzchnie czolowa
    > wiec jego najwyzszy bieg jest z pewnoscia strojony na duzo wieksza
    > predkosc maksymalna niz BMW. Juz z tego faktu raczej wynika, ze
    > rozpietosc poszczegolnych biegow Corvette bedzie wyzsza niz BMW co
    > wymaga elastycznego silnika. Biegi stopniuje sie uzywajac prostego
    > podwojnego postepu geometrycznego. Ale tak jak pisalem, Corvette ma
    > coraz lepsza dynamike od BMW w miare wzrostu predkosci. Nie chodzi
    > wiec tu tylko o to jak ustawiony jest pierwszy bieg, ale na dlaszych
    > biegach przewaga rosnie choc oczywiscie zaczyna grac spora role
    > aerodynamika.

    no ok - ma lepszą dynamikę - już to napisałeś 15 raz
    tylko jedno jest sportowym autkiem, a drugie usportowionym kompaktem
    widzisz zasadniczą różnicę?
    także konstrukcyjną...



    --
    limken polimken

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: